Spis treści
- Życie w Architekturze 2025. Four Zones Office. Założenia Autorskie
- Życie w Architekturze 2025. Four Zones Office. Autorzy
- Four Zones Office. Metryka realizacji
- 10. edycja Życia w Architekturze
- Życie w Architekturze 2025. Rekordowe zgłoszenia
- Zasady konkursu Życie w Architekturze 2025
- Sponsorzy konkursu. Na zwycięzcę czeka 20 000 zł
Życie w Architekturze 2025. Four Zones Office. Założenia Autorskie
Projekt biura JFM Furniture został zrealizowany w budynku z lat 80 w Warszawie i oparty na koncepcji czterech zróżnicowanych stref stylistycznych:Loft, Las, Art Deco i Contemporary. Każda z nich odzwierciedla inny aspekt działalności firmy, jej wartości oraz estetykę oferowanych mebli, tworząc spójną a zarazem zróżnicowaną przestrzeń użytkową.
Biuro pełni podwójną funkcję, to zarówno efektywna przestrzeń pracy, jak i showroom, w którym firma prezentuje swoje możliwości wykonawcze. Przestrzeń zaprojektowano tak, aby użytkownik jak i klient doświadczał designu poprzez zmysły i materiał: surowy beton w części Loft, naturalne drewno i roślinność w części Las, eleganckie detale w Art Deco czy wyraziste kolory i tekstury w Contemporary.
Założeniem projektowym było stworzenie wnętrza, które będzie funkcjonalne, inspirujące, a zarazem tożsame z marką JFM Furniture, jej rzemieślniczym podejściem, jakością i odwagą w łączeniu stylów. Projekt został uhonorowany pięciogwiazdkowym wyróżnieniem w prestiżowym konkursie EUROPEAN PROPERTY AWARDS 2020-2021 w kategorii Interior Design.
Życie w Architekturze 2025. Four Zones Office. Autorzy
Autor projektu:
Bracia Burawscy Architekci
Zespół autorski:
Andrzej Burawski
Dlaczego wg zgłaszających ta realizacja powinna zdobyć Grand Prix:
Realizacja biura JFM Furniture zasługuje na główną nagrodę w konkursie "Życie w Architekturze" ze względu na wyjątkowe połączenie funkcjonalności, wyrazistej estetyki i głęboko przemyślanej narracji projektowej. To nie tylko miejsce pracy, lecz również przestrzeń komunikacji marki, showroom i manifest rzemieślniczej tożsamości firmy.
Projekt wyróżnia się odważnym, ale spójnym podziałem na cztery odrębne strefy stylistyczne: Loft, Las, Art Deco i Contemporary, które odpowiadają różnym potrzebom użytkowników, wspierając kreatywność, skupienie, prestiż i elastyczność pracy. Każda strefa została zaprojektowana z dużą dbałością o detal, z wykorzystaniem materiałów wysokiej jakości oraz mebli produkcji własnej, co podnosi rangę realizacji jako dzieła kompletnego.
Biuro firmy JFM Furniture to także przykład umiejętnego przekształcenia niedocenionej przestrzeni dawnego biurowca z lat 80 ubiegłego wieku, w nowoczesne, inspirujące i nagradzane wnętrze. Projekt ten łączy ducha miejsca z nową funkcją, wpisując się w ideę odpowiedzialnego projektowania. Jest to przestrzeń, która nie tylko działa, ale też opowiada historię.
Four Zones Office. Metryka realizacji
Oficjalna nazwa i typ realizacji: Four Zones Office, przestrzenie do pracy (wnętrza)
Inwestor/generalny wykonawca: JFM Furniture/PRW DESIGN
Wykonawca konstrukcji: nie dotyczy
Powierzchnia użytkowa: 600 m2
Data przygotowania projektu/ukończenia realizacji: 2019/2020
10. edycja Życia w Architekturze
Wystartowała 10. edycja konkursu ŻYCIE W ARCHITEKTURZE. To wyjątkowe przedsięwzięcie, w którym od 1995 roku nagradzamy polskie realizacje, w najlepszy lub najciekawszy sposób wskazujące kierunek myślenia o relacjach życia i architektury. Na autorów i autorki najlepszego obiektu lub przestrzeni (Grand Prix) czeka nagroda pieniężna w wysokości 20 000 zł.
Czytaj więcej o konkursie Życie w Architekturze 2025
ŻYCIE W ARCHITEKTURZE to najstarszy, organizowany nieprzerwanie od przełomu 1989 roku konkurs na najbardziej wartościowe realizacje w Polsce. W dziewięciu poprzednich edycjach rywalizowało w sumie ponad 3000 budynków i przestrzeni publicznych. Konkurs niezmiennie wskazuje nowe zjawiska, potrzeby i kierunki, jakie pojawiają się w dziedzinie projektowania. Co kilka lat stwarza okazję do spojrzenia na polską architekturę z szerokiej perspektywy. Nie jest ona zniekształcona, bo projekty nie są nominowane, lecz nadsyłane przez samych autorów.
Jury konkursu Życie w Architekturze 2025
Życie w Architekturze 2025. Rekordowe zgłoszenia
W tym roku pracownie architektoniczne zgłosiły do konkursu blisko 400 realizacji (wciąż trwa ich weryfikacja pod kątem zgodności z regulaminem). W tej edycji czeka na Was kilka nowości. Najważniejszą z nich jest brak kategorii. Nie będziemy oddzielnie oceniać np. domów jednorodzinnych czy obiektów komercyjnych. Chcemy skoncentrować się na ŻYCIU w architekturze, czyli jej relacji z odbiorcami i otoczeniem. Kolejną kwestią jest wprowadzenie wojewódzkich list TOP 10, czyli zestawienia najciekawszych realizacji w każdym z 16 województw. Ogłoszenie każdej listy TOP 10 będzie odbywało się w formie audycji, w której opowiemy o wybranych realizacjach i przedstawimy uzasadnienie naszych decyzji.
Zasady konkursu Życie w Architekturze 2025
Cieszymy się, że spośród wszystkich polskich realizacji z lat 2020-2024 będziemy mogli wspólnie wybrać:
Najlepszy obiekt lub przestrzeń wskazujące kierunek myślenia o relacjach życia i architektury (Grand Prix)Ulubieńca Publiczności Laureata Środowiska przyznawany przez architektów i architektki Laureatów Nagrody Sponsora – firmy Velux
Ze 160 najlepszych polskich projektów wybierzemy TOP 60, czyli 60 najciekawszych obiektów lub przestrzeni. Zostaną one poddane ocenie naszego jury i to właśnie spośród nich wyłoniony zostanie laureat nagrody Grand Prix, a drogą głosowania wskazani zdobywcy tytułów Ulubieniec Publiczności oraz Laur Środowiska – Nagroda Architektów i Architektek.
Dzięki firmie VELUX będziemy mogli także wręczyć trzy dodatkowe nagrody. Zostaną one przyznane tym realizacjom, które wykorzystują światło dzienne jako element kształtowania architektury i poprawy jakości przestrzeni pod dachem z wykorzystaniem okien dachowych. Suma nagród fundowanych przez sponsora wynosi 10 000 zł. Rozstrzygnięcie nastąpi w grudniu 2025 roku.
Sponsorzy konkursu. Na zwycięzcę czeka 20 000 zł
Całe to przedsięwzięcie nie byłoby możliwe bez wsparcia naszych partnerów. Głównym sponsorem 10. edycji ŻYCIA W ARCHITEKTURZE jest Saint-Gobain. Wśród grona sponsorskiego znajdziemy także właścicieli marek: Aluprof, Dyson, Humanscale i VELUX, a także Ecophon, Glassolutions, Isover, Leca, Rigips, Weber oraz Swisspacer z Grupy Saint-Gobain.
Na zdobywcę Grand Prix czeka 20 000 zł.