Wywiad młodzi do łodzi porta

i

Autor: Archiwum Architektury Artur Peksyk

"Wymagania projektantów są dla nas motorem rozwoju"

2018-05-10 18:55

O wspieraniu młodych architektów i wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań rozmawiamy z przedstawicielem firmy Porta - Arturem Pęksykiem.

Zostaliście sponsorami Młodych do Łodzi. Jak widzicie swoją rolę jako firmy we wspieraniu wydarzeń dedykowanych najmłodszemu pokoleniu projektantów?

Bardzo chętnie włączamy się w inicjatywy kierowane do młodych projektantów. W ten sposób chcemy wspierać ich w zawodowym rozwoju, pomagać budować swoją pozycję w tej branży i w miarę możliwości popularyzować ich osiągnięcia. Z tą myślą od kilku lat organizujemy konkurs PORTA BY ME dedykowany młodym projektantom i architektom. Ma on stanowić platformę do rozwijania umiejętności i pobudzania wyobraźni, patrzenia przez pryzmat potrzeb i użyteczności, umożliwiając jednocześnie zaprezentowanie projektów szerszej publiczności.

Co cenicie sobie we współpracy z młodymi architektami?

W projektach tworzonych przez młodych architektów cenimy przede wszystkim kreatywność i świeże spojrzenie. Zaproponowane rozwiązania potrafią zaskakiwać nieszablonowym podejściem, więc już niejednokrotnie nagradzaliśmy je w naszym konkursie.

Jak wymagania młodych projektantów oraz sposób, w jaki chcą aranżować przestrzeń wpływają na kształt produktów, które wprowadzacie na rynek? Jak dostosowujecie je do zmieniających się wymagań architektów?

Młodzi architekci potrzebują szerokiego wyboru produktów oraz odpowiednich narzędzi, ułatwiających pracę. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom oferujemy dostęp do nowoczesnych bibliotek CAD czy 3d REVIT, które zapewniają łatwe wyszukiwanie produktów oraz umieszczanie ich w projektach i wizualizacjach. Zapewniamy przy tym łatwy dostęp do informacji o możliwościach zastosowania danego produktu i o jego parametrach. Oddajemy do dyspozycji szeroki wybór oklein i kolorystyki, cały czas mając na uwadze to, by nasza biblioteka odpowiadała aktualnym trendom. Słuchamy i rozmawiamy z architektami, wspólnie realizujemy wiele projektów, angażujemy się też w dedykowane im wydarzenia, a nawet - jak w przypadku konkursu PORTA BY ME - sami je dla nich tworzymy. Tak intensywna współpraca z młodym pokoleniem jest bardzo inspirująca i mocno wpływa na stałe poszerzanie portfolio naszych produktów. Wymagania projektantów zmieniają się w czasie, co jest dla nas motorem rozwoju – sukcesywnie rozbudowujemy dział kontraktów, który we współpracy z Szefami Nadzoru Inwestycji pozwala nam realizować najbardziej nietypowe zamówienia, często unikalne w skali Polski, czy Europy. Inwestujemy też w nowoczesne parki maszynowe, przyglądamy się rozwojowi trendów w różnych segmentach i w dziale R&D sami tworzymy nowatorskie rozwiązania. Zawsze służymy pomocą ekspercką, dzięki czemu młodzi architekci mogą realizować swoje pomysły, nawet te najbardziej wyszukane.

Artur Pęksyk - Dyrektor Marketingu PORTA KMI POLAND, czołowego producenta drzwi w Polsce. Przed rozpoczęciem kariery w PORTA KMI POLAND pracował w agencji reklamowej ITV, w której sprawował funkcję Dyrektora Zarządzającego. Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, na wydziale filozofii (Specjalizacja: filozofia kultury) oraz socjologii (specjalizacja: socjologia ekonomiczna / marketing i zarządzanie).