Architektura MuratorProjektyProjekt zadaszenia dziedzińca - lapidarium Muzeum Warszawy

Projekt zadaszenia dziedzińca - lapidarium Muzeum Warszawy

I nagrodę w konkursie architektoniczny na projekt aranżacji i zadaszenia dziedzińca-lapidarium Muzeum Warszawy otrzymała pracownia ARÉ Stiasny Wacławek.

Zadaszenie Lapidarium Muzeum Warszawy
I nagroda w konkursie na aranżację i zadaszenie lapidarium Muzeum Warszawy, ARÉ Stiasny/Wacławek

Muzealny dziedziniec znajduje się pomiędzy zabytkowymi kamienicami Rynek Starego Miasta 36, 38 i 40 oraz Nowomiejska 4, 6 i 8. Będzie pełnić funkcję reprezentacyjną, jako foyer muzeum oraz jako przestrzeń wielofunkcyjna do organizacji różnego rodzaju wydarzeń, takich jak koncerty kameralne, małe wystawy czasowe, seminaria i konferencje naukowe. W przestrzeni dziedzińca ma się także odbywać obsługa ruchu zwiedzających. Dodatkowo dziedziniec ma pomieścić stoliki kawiarni zlokalizowanej w tylnym trakcie kamienicy nr 40.

Pierwszą nagrodę otrzymała pracownia ARÉ Stiasny/Wacławek z Warszawy. Drugą nagrodę przyznano pracy nadesłanej przez Mateusza Tańskiego z Warszawy, a trzeciej nie przyznano. Dwa równorzędne wyróżnienia przyznano pracy nadesłanej przez pracownię Brzozowski Grabowiecki Architekci Sp. z o.o. z Warszawy oraz pracy nadesłanej przez Studio PZ Paweł Zaręba ze Szczecina.

Zwycięska koncepcja zakłada wydobycie i podkreślenie istniejących walorów dziedzińca przy minimalnej interwencji w istniejącą substancję zabytkową. Dziedziniec pomyślano jako "nowy salon muzealny", który stanowi największą kubaturowo przestrzeń wewnętrzną zespołu kamienic tworzących muzeum. Projektanci zaproponowali wstawienie w dziedziniec nowej, niezależnej konstrukcji. Na dwóch stalowych kolumnach oparto przeszklony dach o formie przywodzącej na myśl tradycyjny kasetonowy sufit. Przestrzeń dziedzińca została zaprojektowana tak, aby prowadzić wzrok w kierunku jej najbardziej wartościowych elementów, oraz by wyeksponować symbol Warszawy - Syrenkę - oryginał XIX-wiecznej rzeźby Konstantego Hegla. Przestrzeń "salonu" obiegać będzie promenada ścian kamienic dekorowanych elementami lapidarium. W narożniku przewidziano cylindryczną, przeszkloną windę, która połączy wszystkie poziomy muzeum i zapewni dostęp do nich osobom niepełnosprawnym. Zieleń w patio zostanie wzbogacona o rośliny cieniolubne, takie jak dzikie wino, hedera i leśne paprocie.

Prace zgłoszone na konkurs można oglądać na wystawie pokonkursowej w Staromiejskich Piwnicach od 17 do 27 lutego, od wtorku do niedzieli w godzinach 10:00–18:00. Dyskusja pokonkursowa odbędzie się w Staromiejskich Piwnicach w piątek, 20 lutego, o godz. 17:00.

Rozbudowa Portu Lotniczego Lublin [WIZUALIZACJE] Wkrótce rozpocznie się rozbudowa lotniska w Świdniku według projektu ARÉ Stiasny / Wacławek. Powierzchnia obiektu zwiększy się o prawie 2,2 tys. m2, co znacznie poprawi jego przepustowość i komfort pasażerów.
Teatr Kwadrat w Warszawie Dominującą estetyką wnętrza jest styl glamour. Kontrastowo zestawione kolory, fiolet, biel oraz czerń, połączone są z motywem rombów inspirowanych postacią arlekina – pisze Dominika Olszyna.
Zespół mieszkaniowy na warszawskim Bemowie Projekt budynku na wszystkich etapach powstawał w ścisłej współpracy z przyszłymi użytkownikami – od programowania mieszkań i ich struktury, po dobór i kolorystykę zewnętrznych i wewnętrznych wykończeń.
Terminal pasażerski Portu Lotniczego Lublin w Świdniku O terminalu pasażerskim Portu Lotniczego Lublin, zaprojektowanym przez pracownię architektoniczną Aré Stiasny/Wacławek piszą Hubert Trammer i Roman Rutkowski