Filharmonia Szczecińska. Jak Złota Sala filharmoników wiedeńskich
Jesteśmy bardzo zadowoleni z ostatecznego wyniku. Myślę, że sala symfoniczna Filharmonii Szczecińskiej w ciągu kilku najbliższych lat zostanie uznana za jedną z najlepszych sal koncertowych na świecie obok takich jak choćby słynna Musikvereinsaal

Projekt akustyczny uwzględnia wszystkie istotne parametry techniczne takie jak krzywa NC (kryterium w zakresie hałasu), izolacja, obliczona przy użyciu programów naszego własnego autorstwa: dBInsul, czy optymalne wartości najważniejszych wskaźników w salach koncertowych. Zdefiniowano i wykonano symulacje dla wszystkich powierzchni odbijających i rozpraszających, aby uniknąć jakichkolwiek niepożądanych efektów akustycznych i w jak najlepszy sposób rozprowadzić dźwięk. Zadbaliśmy o to, aby rozchodził się on równomiernie i we wszystkich kierunkach w kontrolowany sposób. Dzięki tym zabiegom osiągnięto całkowicie rozproszone pole dźwiękowe.Zanim powstały ostateczne modele akustyczne, dopracowywana była też forma i kubatura głównej sali. Architekci otrzymywali od nas wytyczne, jakich wymiarów muszą się trzymać i uzgadniali z nami, jakich warstw izolacyjnych i materiałów wykończeniowych użyć. Geometria złotych ścian i sufitu jest właśnie owocem tej ścisłej współpracy. Zresztą do samego końca prowadziliśmy nadzór autorski, regularnie konsultując z głównymi projektantami postęp prac i wizytując budowę. Jesteśmy bardzo zadowoleni z ostatecznego wyniku.
Pomiary wykonane przez specjalistów z Laboratorium Badawczego Akustyki Politechniki Wrocławskiej wykazały, że warunki akustyczne w obu salach koncertowych w bardzo wysokim stopniu pokrywają się z wyliczeniami zawartymi w projekcie. Myślę, że sala symfoniczna Filharmonii Szczecińskiej w ciągu kilku najbliższych lat zostanie uznana za jedną z najlepszych sal koncertowych na świecie obok takich jak choćby słynna Musikvereinssaal filharmoników wiedeńskich.