Architektura MuratorRealizacjeFuglsang Kunstmuseum

Fuglsang Kunstmuseum

Nowe Muzeum Sztuki autorstwa Tony Fretton Architects zostało otworzone w Lolland, Dania. Umieszczone wśród budynków gospodarskich i otoczone przez rolniczy majątek Fulsang, mieści obrazy i rysunki z 19 wieku.

 

W odróżnieniu od lokalizacji miejskiego muzeum, dojazad do Fuglsang wiąże się z długą podróżą przez otwartą wieś. Serce majątku stanowią luźno zgromadzone obiekty wokół dziedzińca. Widoczna na lini horyzontu, biała plama to kontrowersyjny projekt na Muzeum Sztuki. Modernistyczna bryła otacza dłuższym ramieniem wschodnią pierzeję placu. Zachodnie skrzydło dziedzińca jest rozłożystą, niską, otoczoną murem kubiczną formą pomalowaną na biało. Od strony północnej, na dachu budynku widoczne świetliki z szarej cegły. Trzykrotnie powtórzone, stanowią rodzaj ornamentu.

U wejścia do budynku, metalowy baldachim w formie otwartego sześcianu połączony ze szklanym lobby, do którego prowadzi holl. Jeden koniec hollu jest urządzony jako kawiarnia, drugi to księgarnia i recepcja. Z obydwu, widok na zewnątrz na wskroś rozległe okna od strony dziedzińca oraz wejście do publicznego studia sztuki, z którego jest przejście do ogrodu położonego na tyłach kompleksu. Szklane drzwi w recepcji wskazują drogę do biblioteki i biura na pierwszym piętrze. Inne drzwi sygnalizują salę wykładową, toalety i szatnię. Z hollu linia wzroku zwiedzajacego prowadzi do centralnego muzeum, wokół którego rozplanowane są poszczególne przestrzenie wystawowe, które nie dominują a jedynie są tłem dla sztuki.

Projekt: Fuglsang Kunstmuseum
Lokalizacja: Nystedvej 71, DK - 4891 Toreby L.
Klient: BYGNINGSFONDEN/ The Building Foundation
Autor: Tony Fretton Architects
Architekci: Tony Fretton, Jim McKinney, Donald Matheson, Guy Derwent, Annika Rabi, Sandy Rendel, Matt Barton, Nina Lundvall, Simon Jones, Gus Brown.
Architekt krajobrazu: Schønherr Landskab A/S, Copenhagen.
Inżynieria: Birch & Krogboe A/S
Konstrukcja: Main Contractor: CC BRUN ENTERPRISE A/S
Pwierzchnia użytkowa: 2,500 m2
Koszt: € 7.2 million

http://www.fuglsangkunstmuseum.dk/
http://www.tonyfretton.com/

Muzeum UCCA Dune w Qinhuangdao O najciekawszych aspektach technicznych nowego muzeum sztuki współczesnej, ukrytego pod wydmami na plaży Morza Żółtego, pisze Radosław Stach.
Muzeum Ruchu Ludowego w Warszawie Pracownia BDR Architekci zwyciężyła w konkursie na adaptację dawnej willi Narutowicza na potrzeby Muzeum Ruchu Ludowego.
Muzeum nauki i techniki Binhai w Tiencin W jednym z największych portów na świecie powstało muzeum nauki i techniki według projektu biura Bernard Tschumi Architects. Projektanci starali się, aby obiekt formą nawiązywał do industrialnej historii miejsca, stąd wprowadzenie stożkowatych brył inspirowanych fabrycznymi kominami. Stożki są nie tylko jednym z ważniejszych elementów wyrazu architektonicznego budynku, ale stanowią również trzony konstrukcyjne, definiując podział przestrzeni, doświetlając ją oraz umożliwiając zwiedzanie wzdłuż umocowanych wspornikowo na ich wewnętrznych ścianach ramp – pisze Radosław Stach.
Muzeum Ofiar Wielkiego Głodu w Kijowie To największy z przygotowywanych dotąd na Ukrainie projektów muzealnych. Za koncepcję gmachu i jego wystawę odpowiada Nizio Design International.
Szwajcaria – Polska 1:0 – Tomasz Żylski Władzom polskich miast dużo łatwiej przychodzi budowanie muzeów historycznych niż tych poświęconych sztuce. Zakończone fiaskiem rozmowy z Grażyną Kulczyk na temat współfinansowania ośrodka prezentującego jej kolekcję zdają się tylko ten fakt potwierdzać – pisze Tomasz Żylski.
Slow Art, Slow Architecture – o Muzeum Susch Grażyna Kulczyk Budżet kompleksu w Susch pozwoliłby na realizację większego, klasycznego miejskiego obiektu. Pytanie tylko, czy zależało mi na tysiącach „InstaArt’owiczów” czy na skupionych i przygotowanych odbiorcach sztuki współczesnej. Dla mnie sztuka jest indywidualnym, bardzo głębokim przeżyciem i dlatego tak, a nie inaczej myślę o architekturze muzeów – pisze Grażyna Kulczyk.