Architektura MuratorRealizacjeFuglsang Kunstmuseum

Fuglsang Kunstmuseum

Nowe Muzeum Sztuki autorstwa Tony Fretton Architects zostało otworzone w Lolland, Dania. Umieszczone wśród budynków gospodarskich i otoczone przez rolniczy majątek Fulsang, mieści obrazy i rysunki z 19 wieku.

W odróżnieniu od lokalizacji miejskiego muzeum, dojazad do Fuglsang wiąże się z długą podróżą przez otwartą wieś. Serce majątku stanowią luźno zgromadzone obiekty wokół dziedzińca. Widoczna na lini horyzontu, biała plama to kontrowersyjny projekt na Muzeum Sztuki. Modernistyczna bryła otacza dłuższym ramieniem wschodnią pierzeję placu. Zachodnie skrzydło dziedzińca jest rozłożystą, niską, otoczoną murem kubiczną formą pomalowaną na biało. Od strony północnej, na dachu budynku widoczne świetliki z szarej cegły. Trzykrotnie powtórzone, stanowią rodzaj ornamentu.

Czytaj też: IKEA Museum w Älmhult |

U wejścia do budynku, metalowy baldachim w formie otwartego sześcianu połączony ze szklanym lobby, do którego prowadzi holl. Jeden koniec hollu jest urządzony jako kawiarnia, drugi to księgarnia i recepcja. Z obydwu, widok na zewnątrz na wskroś rozległe okna od strony dziedzińca oraz wejście do publicznego studia sztuki, z którego jest przejście do ogrodu położonego na tyłach kompleksu. Szklane drzwi w recepcji wskazują drogę do biblioteki i biura na pierwszym piętrze. Inne drzwi sygnalizują salę wykładową, toalety i szatnię. Z hollu linia wzroku zwiedzajacego prowadzi do centralnego muzeum, wokół którego rozplanowane są poszczególne przestrzenie wystawowe, które nie dominują a jedynie są tłem dla sztuki.

Projekt: Fuglsang Kunstmuseum
Lokalizacja: Nystedvej 71, DK - 4891 Toreby L.
Klient: BYGNINGSFONDEN/ The Building Foundation
Autor: Tony Fretton Architects
Architekci: Tony Fretton, Jim McKinney, Donald Matheson, Guy Derwent, Annika Rabi, Sandy Rendel, Matt Barton, Nina Lundvall, Simon Jones, Gus Brown.
Architekt krajobrazu: Schønherr Landskab A/S, Copenhagen.
Inżynieria: Birch & Krogboe A/S
Konstrukcja: Main Contractor: CC BRUN ENTERPRISE A/S
Pwierzchnia użytkowa: 2,500 m2
Koszt: € 7.2 million

http://www.fuglsangkunstmuseum.dk/
http://www.tonyfretton.com/

Muzeum Geologii w Progreso Prosta forma budynku bazuje na regularnych kwadratowych modułach, rozmieszczonych symetrycznie w ortogonalnej siatce alejek, w których zaprojektowano różne funkcje – o meksykańskiej realizacji pracowni Estudio MMX pisze Wiktor Kowalski.
Muzeum Hutnictwa / Chorzów Z dystopijnej scenerii terenów po zburzonej hucie wyłonił się nowoczesny budynek muzeum, który harmonijnie łączy historię z nowoczesnością. O nowej realizacji BLANK_architekci pisze Justyna Swoszowska.
Muzeum Pamięci Sybiru Powstał obiekt mocno zapadający w pamięć, nasycony treściami symbolicznymi i wydobywający piękno przemysłowej architektury międzywojnia. O nowej realizacji Pracowni Projektowej ARKON Jana Kabaca pisze Konrad Kucza-Kuczyński.
Muzeum Pieców / Jingdezhen Z uwagi na skalę obiektu sklepienia wykonano w konstrukcji żelbetowej, którą obłożono cegłami pochodzącymi m.in. z rozebranych okolicznych pieców do wypalania ceramiki. O technicznych aspektach realizacji Muzeum Pieców w Jingdezhen według projektu Studio Zhu-Peipisze Wiktor Kowalski.
Muzeum Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej Rytm masywnej kolumnady komunikuje funkcję publiczną obiektu. Można się w nim doszukiwać echa reprezentacyjnej architektury międzywojnia. O Muzeum Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej, nowej realizacji pracowni BDR Architekci, pisze Marcin Kwietowicz.
Muzeum Popiełuszki w Okopach na Podlasiu: nowy projekt Nizio Design International Poznaliśmy projekt  Muzeum Błogosławionego Księdza Jerzego Popiełuszki w Okopach.  Obiekt w miejscu urodzenia legendarnego  kapelana „Solidarności” powstanie według koncepcji  biura Nizio Design International.