Nowoczesne rozwiązanie oświetlenia oraz niecodzienna forma ukończonej niedawno liniowej kolei górskiej w Innsbrucku to kolejny architektoniczny majstersztyk autorstwa Zahy Hadid.
Nowa kolej linowa przewozi pasażerów prosto z centrum Innsbrucka do stacji Hungerburg i dalej na wysokość ponad 2200 metrów skąd roztacza się panoramiczny widok Alp. Kolej stała się nowym punktem orientacyjnym, na mapie miasta. Projekt z góry zdeterminowany był sytuacją narzuconą przez środowisko. W efekcie powstał obiekt, który wpisuje się w alpejski krajobraz. Architektoniczny projekt czterech kolejnych stacji jest spójny. Wyszukana bryła dachu na kształt muszli, płynnie zmienia formę. Charakterystyczne pofałdowania oraz zakrzywienia, przekrywają wejście. Plastyczna struktura wsparta jest na betonowych cokołach. Lekką konstrukcję przekrywa termiczna, szklana powłoka, pomalowana wewnątrz na biało. Wieczorem stacja zamienia się w pokaz iluminacyjny. Celowym efektem jest rozświetlony system poręcz zaopatrzony w diody elektroluminescencyjne.
Grupa medialna DMNTR, wydawca popularnego w Ukrainie magazynu „Dom i Wnętrze”, zaprasza na konferencję „Modern Urban Space”. Gościem specjalnym wydarzenia będzie architekt Christos Passas z brytyjskiego biura Zaha Hadid Architects. W programie także prelekcje Macieja Franty z Franta Group oraz Ostapa Ivaniva z APA Wojciechowski Architekci.
Hyperloop to nowy superszybki środek transportu. Nie porusza się po szynach czy jezdni, ale mknie w powietrzu, w tunelach. Projektowaniem rozwiązań dla tego futurystycznego pojazdu na terenie Włoch zajmie się słynna londyńska pracownia architektoniczna Zaha Hadid Architects.
Moskiewskie metro każdego roku przewozi 2,5 miliarda pasażerów, a ich dzienna liczba dochodzi do 10 milionów. Nową stację podziemnej kolei w Moskwie zaprojektuje londyńskie biuro Zaha Hadid Architects. W swoim zwycięskim konkursowym projekcie architekci zaproponowali innowacyjny system oświetlenia i informacji dla pasażerów.
Stalowy egzoszkielet hotelu Morpheus projektu biura Zaha Hadid Architects docenił ostatnio brytyjski Instytut Inżynierów Konstruktorów (IStructE), przyznając budynkowi główną nagrodę w kategorii Innowacje budowlane w corocznym konkursie Structural Awards. Prezentujemy szczegółowe założenia projektu egzoszkieletu, nad którym pracowali specjaliści z BuroHappold Engineering.
Generali Tower można było odwiedzić po raz pierwszy w niedzielę 15 października 2017. Mediolańska wieża ma 170 metrów wysokości, jej budowa zakończy się na początku 2018 roku.