Architektura MuratorRealizacjeVogue Polska od środka – wnętrza redakcji magazynu Vogue

Vogue Polska od środka – wnętrza redakcji magazynu Vogue

Vogue od lat kreuje trendy, wyznacza mody i inspiruje kolejne pokolenia. A jak pracują jego redaktorzy? Prezentujemy wnętrza redakcji Vogue Polska projektu Marii Murawsky.

Vogue Polska od środka – wnętrza redakcji magazynu Vogue
Wnętrza redakcji „Vogue Polska” Warszawa, ul. Krakowskie Przedmieście 13
Autorzyarchitekt Maria Murawsky
InwestorKasia Kulczyk
Powierzchnia użytkowa320.0 m²
Data realizacji (koniec)2019

Redakcja „Vogue Polska” mieści się na czwartym piętrze XIX-wiecznego hotelu Raffles Europejski Warsaw, zmodernizowanego niedawno przez pracownię SUD Architectes. Nieco ponad 30-osobowy zespół ma tu do dyspozycji 320 m² z rewelacyjnym widokiem na plac Piłsudskiego i panoramę Warszawy z Pałacem Kultury w tle. Wydawcą polskiej edycji magazynu „Vogue Polska” jest Kasia Kulczyk i to ona do stworzenia aranżacji wnętrz redakcji zaprosiła młodą architektkę, absolwentkę Politechniki Poznańskiej, Marię Murawsky.

Drewno en vogue: polska dębina i brazylijska wiśnia

Jak się wkrótce okazało, inwestorkę i projektantkę łączy zamiłowanie do podobnej estetyki. Obie cenią wnętrza minimalistyczne i szlachetne, naturalne materiały. W redakcji „Vogue Polska” Maria Murawsky postawiła na dużą ilość drewna. Przede wszystkim wiśni, której rudy odcień miał korespondować z tapicerowanymi meblami wykorzystanymi w prawie każdej przestrzeni, ale też innych gatunków pochodzących z Brazylii. Całą stolarkę, w tym zabudowę kuchni, ścienne panele ze zintegrowanymi drzwiami, a także ladę recepcyjną i garderobę według autorskiego projektu architektki, wykonała firma Zajc z polskiej dębiny wybarwionej pod kolor podłogi i innych elementów wyposażenia.

Vogue Polska od środka – wnętrza redakcji magazynu Vogue

Vogue Polska: powrót lat 80.

Wśród swoich wnętrzarskich inspiracji Maria Murawsky wymienia m.in. brazylijski design, w tym ikoniczne meble Jerzego Zalszupina, i stylistykę lat 80. W redakcji „Vogue Polska” trawestacją popularnych wówczas boazerii są fornirowane panele o lekkim połysku oraz liczne drewniane żebrowania. Pojawiają się też proste, funkcjonalne meble firmy Balma w przestrzeni open space oraz Thonet w pokojach dyrektorów, a także wykorzystane z umiarem modele takich marek jak Cassina, Carl Hansen czy Ton. Zwykle staram się wykorzystać w projekcie jakiś ikoniczny obiekt. Zresztą podobną zasadą kieruję się w modzie, obok rzeczy z sieciówek warto mieć przecież w szafie coś niepowtarzalnego – tłumaczy autorka. Uzupełnienie całości stanowią rośliny w wielkich donicach oraz czarno-białe zdjęcia modowe i okładki „Vogue’a” na ścianach.

Vogue Polska od środka – wnętrza redakcji magazynu Vogue

Vogue Polska: modnie, ale na luzie

Oprócz otwartej przestrzeni dla redaktorów, biur działów sprzedaży i marketingu oraz gabinetów kadry kierowniczej, architektka zaprojektowała także garderobę dla stylistów. To niewielka przestrzeń z efektownie podświetlonymi szafami przesłoniętymi fakturowanym szkłem, które również stanowi ukłon w stronę modnej estetyki lat 80. Praca dla „Vogue Polska” była czystą przyjemnością. Razem z właścicielką od początku miałyśmy jedną, spójną wizję. To bardzo przyśpieszyło projekt koncepcyjny. Chciałyśmy, aby wnętrza odbiegały od typowo biurowego charakteru. Miały mieć domową, bezpretensjonalną atmosferę, ale jednocześnie odpowiadać na panujące obecnie trendy, podkreślając w ten sposób tożsamość i  historię magazynu modowego – podsumowuje Maria Murawsky.

Vogue Polska od środka – wnętrza redakcji magazynu Vogue

Vogue Polska: historia

Magazyn „Vogue” wydawany jest w Stanach Zjednoczonych od 1892 roku. Obecnie ukazuje się w 24 krajach, m.in. Chinach, Indiach, Rosji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Pierwszy numer miesięcznika w języku polskim pojawił się na rynku w lutym 2018 roku. Pięcioletnią umowę licencyjną podpisała firma Visteria należąca do Kasi Kulczyk, która pełni obecnie rolę wydawcy. Redaktorem naczelnym „Vogue Polska” od początku jest Filip Niedenthal. W 2019 roku ukazały się dwa nowe polskojęzyczne czasopisma: „Vogue Uroda” i „Vogue Man”.

Zdjęcia: Tom Kurek

Tagi: