Architektura MuratorTechnikaWarsztatMuzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku

Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku

Charakterystycznym elementem bryły jest ażurowa elewacja wykonana z prefabrykowanych, betonowych bloków o wymiarach 50 x 30 x 115 cm i wadze około 400 kg. Konstrukcja osłania szklaną fasadę, znajdującą się tuż za nią – pisze Michał Pokładnik, kierownik projektu budowy kompleksu Muzeum Józefa Piłsudskiego według koncepcji architektonicznej autorstwa Krzysztofa Jaraczewskiego i Radosława Kacprzaka z lat 2006-2012.

Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku
Fragment ażurowej elewacji; Fot. PIG Architekci
Muzeum Józefa Piłsudskiego Sulejówku
Autorzy koncepcji:Krzysztof Jaraczewski, Radosław Kacprzak
Generalny projektant:PIG Architekci – Michał Lah, Tomasz Grzesik
Projekt wystawy stałej:Ralph Appelbaum Associates, WXCA, Platige Image
Architektura krajobrazuRSAK
KonstrukcjaMatejko & Wesoły Biuro Projektowe
Instalacje sanitarne i elektryczne:Studio Klima
Generalny wykonawcaPORR S.A.
InwestorMuzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku
Projekt (data)2006-2018
Data realizacji (koniec)2019
Tagi:
Muzeum UCCA Dune w Qinhuangdao O najciekawszych aspektach technicznych nowego muzeum sztuki współczesnej, ukrytego pod wydmami na plaży Morza Żółtego, pisze Radosław Stach.
Muzeum Ruchu Ludowego w Warszawie Pracownia BDR Architekci zwyciężyła w konkursie na adaptację dawnej willi Narutowicza na potrzeby Muzeum Ruchu Ludowego.
Muzeum nauki i techniki Binhai w Tiencin W jednym z największych portów na świecie powstało muzeum nauki i techniki według projektu biura Bernard Tschumi Architects. Projektanci starali się, aby obiekt formą nawiązywał do industrialnej historii miejsca, stąd wprowadzenie stożkowatych brył inspirowanych fabrycznymi kominami. Stożki są nie tylko jednym z ważniejszych elementów wyrazu architektonicznego budynku, ale stanowią również trzony konstrukcyjne, definiując podział przestrzeni, doświetlając ją oraz umożliwiając zwiedzanie wzdłuż umocowanych wspornikowo na ich wewnętrznych ścianach ramp – pisze Radosław Stach.
Muzeum Ofiar Wielkiego Głodu w Kijowie To największy z przygotowywanych dotąd na Ukrainie projektów muzealnych. Za koncepcję gmachu i jego wystawę odpowiada Nizio Design International.
Szwajcaria – Polska 1:0 – Tomasz Żylski Władzom polskich miast dużo łatwiej przychodzi budowanie muzeów historycznych niż tych poświęconych sztuce. Zakończone fiaskiem rozmowy z Grażyną Kulczyk na temat współfinansowania ośrodka prezentującego jej kolekcję zdają się tylko ten fakt potwierdzać – pisze Tomasz Żylski.
Slow Art, Slow Architecture – o Muzeum Susch Grażyna Kulczyk Budżet kompleksu w Susch pozwoliłby na realizację większego, klasycznego miejskiego obiektu. Pytanie tylko, czy zależało mi na tysiącach „InstaArt’owiczów” czy na skupionych i przygotowanych odbiorcach sztuki współczesnej. Dla mnie sztuka jest indywidualnym, bardzo głębokim przeżyciem i dlatego tak, a nie inaczej myślę o architekturze muzeów – pisze Grażyna Kulczyk.