Architektura MuratorWydarzeniaPlany na przyszłość: 25. edycja wystawy

Plany na przyszłość: 25. edycja wystawy

115 projektów dla Warszawy, w tym 29 koncepcji studenckich. Do 18 października w pawilonie ZODIAK można oglądać 25. edycję wystawy „Plany na przyszłość”. „Architektura-murator” tradycyjnie jest patronem medialnym ekspozycji.

Plany na przyszłość: 25. edycja wystawy

Jakie obiekty wzbogacą krajobraz Warszawy? Które projekty wygrywały konkursy? Jakie są trendy w architekturze mieszkaniowej, a jakie w projektowaniu przestrzeni publicznych? Podczas tegorocznej jubileuszowej wystawy „Plany na Przyszłość” zobaczymy ponad 100 projektów z ok. 50 pracowni. – Mamy projekty i makiety obiektów użyteczności publicznej, biurowców, osiedli mieszkaniowych i domów jednorodzinnych – wymienia Dorota Katner, kuratorka z Centrum „Łowicka”. – Pokazujemy też prace studenckie, w tym koncepcje przebudowy Łowickiej dla potrzeb m.in. osób z niepełnosprawnościami.

W pawilonie można zobaczyć ponadto najnowszy film z cyklu „Wnętrze architekta”, tym razem poświęcony pracowni APA Wojciechowski, oraz zapoznać się z wypowiedziami 25 osób związanych z życiem kulturalnym stolicy – swoimi refleksjami na temat przemian miasta w ostatnim ćwierćwieczu dzielą się m.in. Ewa Kuryłowicz, Mariusz Szczygieł, Joanna Rajkowska, Sylwia Chutnik i Grzegorz Piątek. – Miasto zmienia się na naszych oczach. Na wystawie pokazujemy m.in. Nowe Centrum Warszawy – projekt najważniejszych inwestycji w ścisłym centrum stolicy. A także wizje przekształceń terenów poprzemysłowych, takich jak rejon ulicy Szwedzkiej, czy nowe standardy dla szkół – mówi Marlena Happach, architekt m.st. Warszawy.

Wystawa „Plany na przyszłość. Architektura Warszawy w projektach”
Kiedy:
23 lipca –18 października 2020 roku
Gdzie: ZODIAK Warszawski Pawilon Architektury, pasaż „Wiecha” 4
Organizator: Centrum Łowicka we współpracy z m.st. Warszawa i OW SARP


Tagi:
Autor: (Red.)
ARCHIwum Warszawy lat 90. Wirtualna mapa warszawskiej architektury lat 90. Dostępna jest już mapa warszawskiej architektury lat 90. Po najntisowych realizacjach stolicy oprowadzają badaczki architektury Aleksandra Stępień-Dąbrowska i Alicja Gzowska oraz fotograf Maciej Leszczełowski, którzy razem z wolontariuszami zinwentaryzowali ponad 300 obiektów powstałych w dekadzie transformacji.
Airbubble: pierwszy w Polsce biotechnologiczny plac zabaw Jeszcze do 31 października można korzystać z biotechnologicznego placu zabaw przy Centrum Nauki Kopernik. Airbubble to pierwsze taka przestrzeń w Polsce wykorzystująca oczyszczające właściwości alg. Za projektem tego miejskiego eksperymentu stoi ecoLogicStudio.
Plac Piłsudskiego: miejsce niezgody Pojawiające się od blisko 100 lat plany zagospodarowania warszawskiego placu Piłsudskiego (kiedyś zwanego też Saskim i Zwycięstwa) oraz nadania mu właściwej oprawy architektonicznej rozpalają emocje kolejnych pokoleń Polaków. W związku z ogłoszonym w lipcu rządowym planem odbudowy pałacu Saskiego przypominamy prawie stuletnią historię planowania tego ważnego miejsca, w tym artykuł z „Architektury” nr 4/5/1966, który przeczytać można w wydaniu cyfrowym.
MSN / Warszawa Decyzja o wykorzystaniu białego betonu architektonicznego na elewacjach spowodowała, że wszystkie poszczególne etapy związane z technologią i realizacją obiektu wymagały innego podejścia niż na typowej budowie. O realizacji siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie według projektu biura Thomas Phifer and Partners piszą Mikołaj Mundzik i Krzysztof Kuniczuk.
Spójna różnorodność: o Browarach Warszawskich Piotr Lewicki Kazimierz Łatak W miejscu dawnych browarów projektantom z pracowni JEMS Architekci udało się stworzyć kawałek autentycznego miasta. Jest ono przyjazne dla pieszych, a także wielkomiejskie. Współczesne, ale niepozbawione historii – o nowej realizacji Jemsów piszą Piotr Lewicki i Kazimierz Łatak.
Kamienica wielopokoleniowa przy ul. Stalowej w Warszawie Kamienica wielopokoleniowa przy Stalowej 29 w Warszawie w większym zakresie stanowi projekt interesujący społecznie niż architektonicznie. O realizacji biura Sawa-tech pisze Jerzy S. Majewski.