Dworzec Roku: promocja miasta i regionu
Trwa szósta edycja konkursu Dworzec Roku, czyli organizowana wspólnie przez Fundację Pro Kolej i Fundację Grupy PKP kampania promująca najbardziej nowoczesne i funkcjonalne obiekty tego typu w Polsce. Użytkownicy dworców mogą zgłaszać swoje propozycje do końca lipca.Konkurs „Dworzec Roku” to doskonała okazja do sprawdzenia, jak w praktyce zmienia się polska kolej. Dla osób zajmujących się transportem i rozwojem miast jest to także okazja do zebrania opinii pasażerów i podpatrzenia dobrych praktyk, które można u siebie wykorzystać – zwraca uwagę Jakub Majewski, prezes zarządu Fundacji ProKolej.
Zgłoś najlepszy dworzec
Konkurs „Dworzec Roku” rozpoczyna się od zebrania propozycji obiektów, które będą podstawą prac w kolejnych etapach. Zgłoszenia może przesłać każdy – organizacje branżowe, władze lokalne, samorządy, miłośnicy architektury czy po prostu indywidualni obserwatorzy. Zebrane propozycje są weryfikowane, a następnie w teren wyruszają audytorzy, którzy sprawdzają poszczególne propozycje. Badają m.in. elementy takie jak funkcjonalność, design, zagospodarowanie przestrzeni, czystość, oświetlenie, jakość komunikatów stacyjnych oraz czytelność informacji pasażerskiej, przesiadki z pociągów do komunikacji miejskiej, dostępność parkingów, atrakcyjność otoczenia czy profesjonalizm obsługi.
Doświadczenia z poprzednich lat pokazują, że zwycięstwo konkretnego dworca to nie tylko zwrócenie uwagi na stację kolejową, ale również doskonała promocja konkretnego miasta i regionu – dodaje Jakub Majewski. Nowością w tegorocznej edycji konkursu jest możliwość wygrania mapy polskiej sieci kolejowej. W losowaniu nagród uwzględnieni zostaną wszyscy zgłaszający swój ulubiony dworzec kolejowy do konkursu. Więcej informacji na stronie: dworzec-roku.pl/glosowanie/.