Polski pojazd elektryczny: zaprojektuj nowe nadwozie dla Triggo. Konkurs na projekt polskiego pojazdu elektrycznego

i

Autor: Archiwum Architektury Polski pojazd elektryczny Triggo na ulicach Warszawy

Polski pojazd elektryczny: zaprojektuj nowe nadwozie dla Triggo. Konkurs na projekt polskiego pojazdu elektrycznego

2020-04-20 19:49

Firma Triggo ogłasza konkurs na projekt nadwozia nowego polskiego pojazdu elektrycznego. Organizatorzy czekają między innymi na koncepcje Triggo w wersjach cabrio, cargo bądź kombi.

Triggo to polski pojazd elektryczny, łączący najlepsze cechy mobilności i łatwości parkowania jednośladów z bezpieczeństwem i komfortem niewielkich samochodów miejskich. Wyróżniającą cechą Triggo jest podwozie o zmiennej geometrii, które umożliwia sprawne poruszanie się tym polskim pojazdem elektrycznym w dwóch trybach: drogowym, zapewniającym stabilność dla wysokich prędkości i miejskim, zapewniającym łatwe manerowanie po zakorkowanych ulicach. Auto wykorzystuje m.in. innowacyjne sterowanie cyfrowe „Drive-by-Wire” oraz system wymiennych baterii, skracający przestoje związane z ładowaniem i uniezależniający pojazd od infrastruktury publicznych stacji ładowania. Czytaj też: Solarne kładki projektu Piotra Kuczii |Za koncepcją samochodu stoją polscy inżynierowie i konstruktorzy z firmy Triggo, która właśnie ogłosiła konkurs na nową wizję nadwozia tego polskiego pojazdu elektrycznego. Wyszliśmy z inicjatywą konkursu dla młodych i zdolnych osób w odpowiedzi na niełatwą sytuację na rynku pracy, wywołaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Głównym założeniem jest zebranie wizji artystycznych na temat Triggo. Nie narzucamy żadnych ograniczeń w zakresie techniki ani formy – chętnie poznamy projekty Triggo w wersjach cabrio, cargo, bądź kombi – mówi Rafał Budweil, prezes zarządu i założyciel Triggo S.A.

Założeniach konkursu na projekt nowego nadwozia polskiego pojazdu elektrycznego

Konkurs ma charakter ideowy. Efekty prac nie będą wykorzystywane przy produkcji i komercjalizacji. Główna nagroda wynosi 2000 zł. W przypadku uczestnika o wyróżniających się umiejętnościach, organizator, kierując się rekomendacją jury, może zaproponować mu zatrudnienie u siebie na warunkach uzgodnionych przez obie strony. Praca konkursowa może zostać wykonana w jednej z trzech technik: rysunku odręcznego, projektu w technice cyfrowej 2D oraz 3D. W wariantach płaskich należy przedstawić pojazd w czterech rzutach: z przodu, z boku, z tyłu oraz dowolnie wybrany rzut aksjonometryczny. Szczegółowe informacje, regulamin oraz materiały techniczne dostępne do pobrania tu.

Polski pojazd elektryczny Triggo

Triggo to polski pojazd elektryczny, który dzięki innowacyjnej konstrukcji przedniego zawieszenia o zmiennej geometrii pozwala oszczędzić czas tracony każdego dnia w korkach oraz na poszukiwaniu miejsca parkingowego. Triggo, jak już wspomniano, posiada dwa tryby jazdy – drogowy, w którym szerokość pojazdu wynosi 148 cm, a prędkość maksymalna 90 km/h, oraz manewrowy – aktywowany za pomocą specjalnego przycisku na kierownicy, który powoduje złożenie przednich kół w czasie poniżej 2 sekund. Umożliwia to upodobnienie się Triggo do motocykla (szerokość 86 cm). W trybie manewrowym prędkość maksymalna ograniczona jest do 25 km/h. Polski pojazd elektryczny Triggo od początku projektowany jest z myślą wykorzystania w platformach Mobility-as-a-Service. W planach jest wyposażenie go w moduł autonomii, aby oferować kompletne rozwiązanie dopasowane do rynku usług Robo-Taxi (automatycznej taksówki). Konstrukcja pojazdu jest rozwijana przez Triggo S.A. w podwarszawskich Łomiankach.