Projekt nagrodozny w konkursie na koncepcję nowych stacji II linii metra

i

Autor: Archiwum Architektury Wizualizacja stacji C4

Tak będą wyglądać nowe stacje II linii metra

2016-02-24 13:06

Firma ILF Consulting Engineers Polska oraz konsorcjum Biura Projektów „Metroprojekt” i AMC Andrzej M. Chołdzyński zwyciężyły w konkursie na koncepcję architektoniczną trzech stacji na Targówku i dwóch w stronę Bemowa. Nowe odcinki II linii warszawskiego metra mają być gotowe do 2022 roku.

Wiemy już, jak będą wyglądały kolejne odcinki podziemnej kolejki - trzy ostatnie stacje na północy II linii i dwie na odcinku zachodnim. Budowa dwóch nowych odcinków II linii metra w stronę Bemowa i Targówka rozpocznie się niebawem a zakończy do 2022 roku. Wykonawcy będą mieli 38 miesięcy na budowę od momentu podpisania umowy.

Konkurs na koncepcję stacji II linii metra

Konkurs na koncepcję architektoniczną dwóch kolejnych odcinków II linii metra – trzech stacji na północ (roboczo nazywanych Zacisze, Kondratowicza i Bródno) oraz dwóch na zachód (roboczo nazywanych Wola Park i Powstańców Śląskich) ogłoszono na początku 2015 roku.

Prace złożyło sześć firm, z których sąd konkursowy wybrał po jednej dla każdego z odcinków: konsorcjum Biura Projektów „Metroprojekt” z AMC Andrzej M. Chołdzyński dla części wolsko-bemowskiej i ILF Consulting Engineers Polska dla odcinka na Targówku. Członkowie sądu konkursowego docenili przede wszystkim funkcjonalność i wpisanie obiektów w dotychczasową infrastrukturę. Pracownie otrzymają nagrody w wysokości po 50 tys. zł i zaproszenia do negocjacji z wolnej ręki na realizację projektów stacji i tuneli szlakowych.

Nadesłane prace były analizowane pod wieloma względami. Pod uwagę brane były m.in.: rozwiązania architektoniczne, walory eksploatacyjne, powiązanie z innymi środkami komunikacji, koszty wykonania, oddziaływanie na środowisko.

Ciągłość inwestycji

Budowa kolejnych dwóch stacji na Woli i Bemowie oraz trzech stacji na Bródnie ma się rozpocząć bezpośrednio po zakończeniu rozbudowy 3+3, czyli trzech stacji w na Woli i trzech na Targówku. Dla odcinka wschodniego będzie to oznaczało zakończenie II linii, natomiast na Bemowie w planach są jeszcze dwie stacje oraz nowa stacja techniczno-postojowa zlokalizowana w Morach. Obecnie trwa procedura wydawania decyzji lokalizacyjnej i decyzji środowiskowej dla odcinków 3+2.