PLOPP, czyli Polski Ludowy Obiekt Pompowany Powietrzem, to pierwszy przedmiot codziennego użytku wyprodukowany przez Zieta Studio w autorskiej technologii FiDU. Stołek został wprowadzony na rynek w 2010 roku, kiedy miał już na koncie takie nagrody jak Red Dot Design Award 2008, German Design Council Award 2008 czy Forum AID Award 2009. Z okazji przypadającego na październik miesiąca świadomości raka piersi, Zieta Studio przygotowało specjalną limitowaną edycję mebla w kolorze różu magenta, nawiązującego do Różowej Wstążki – międzynarodowego symbolu walki z tym nowotworem.
Czytaj też: Stół Zahy Hadid za ponad 2 mln zł? |W tym roku Zieta Studio pragnie dołączyć do kampanii zwiększania świadomości kobiet w obszarze profilaktyki i badań kontrolnych. Wciąż głównym powodem wysokiej umieralności kobiet na raka jest zbyt późne wykrycie choroby, wtedy gdy jest ona już w zaawansowanym stadium. Tym bardziej w okresie pandemii wykrywalność raka piersi uległa spadkowi. Jak podaje Polska Liga Walki z Rakiem, po wybuchu pandemii COVID-19, w obawie przed kontaktem ze służbą zdrowia i równoczesnym lękiem przed zarażeniem koronawirusem wiele osób, mimo niepokojących objawów, zrezygnowało z wizyty u lekarza. Tymczasem, od marca do września 2020 roku z powodu nowotworów zmarło niemal 50 tys. osób – czytamy w informacji prasowej. Różowe stołki PLOPP w limitowanej liczbie 20 sztuk powstały w ramach współpracy z Fundacją TVN. Są dostępne do licytacji na charytatywnej aukcji DESA Unicum. Dochód ze sprzedaży zostanie przekazany na rzecz Centrum Profilaktyki Nowotworów w Warszawie. Licytować można na stronie bid.desa.pl.
Newsletter „Architektury-murator”co tydzień nowa porcja najświeższych architektonicznych newsów z Polski i ze świata!