Architektura MuratorWydarzeniaW Warszawie powstanie kolejny most dla pieszych i rowerzystów

W Warszawie powstanie kolejny most dla pieszych i rowerzystów

Zarząd Zieleni m.st. Warszawy ogłosił zamówienie na projekt mostu w Porcie Czerniakowskim, który służyć ma pieszym i rowerzystom. Oferty można składać do 31 stycznia.

W Warszawie powstanie kolejny most dla pieszych i rowerzystów
Port Czerniakowski w Warszawie; fot. serwis prasowy

Nowy most powstać ma w miejscu dawnej drewnianej przeprawy łączącej zachodni brzeg portu z Cyplem Czerniakowskim i ulicą Zaruskiego, gdzie działają liczne obiekty sportowe i restauracje. Port z zaplecza dla stołecznej żeglugi pasażerskiej i rekreacyjnej zmienia się bowiem w nowoczesne centrum nadrzecznych aktywności. Tylko w ciągu ostatniego roku w Porcie Czerniakowskim pojawiły się trzy nowe pomosty pływające, które umożliwiają dalszy rozwój sportów wodnych jak wioślarstwo czy kajak polo. W basenie portowym z powodzeniem funkcjonuje pływająca sauna, która powstała dzięki inicjatywie Budżetu Obywatelskiego. W ramach dotacji dla organizacji pozarządowych do Portu wróciły lekcje pływania na SUP i kajakiem. Od wczesnej wiosny do późnej jesieni najmłodsi mieszkańcy mogą brać udział w zajęciach żeglarskich albo spróbować sił w tradycyjnych czółnach – opowiada Jan Piotrowski, pełnomocnik prezydenta Warszawy ds. Wisły.

Czytaj też: Kładka przez Wisłę w Warszawie: miasto podpisało umowę z wykonawcą |

Dla pełnoletnich miłośników rekreacji na wodzie mamy kursy motorowodne, a dla turystów rejsy tematyczne na tradycyjnych drewnianych łodziach, barkach, statkach czy łodziach motorowych – dodaje. Nowy most w Porcie Czerniakowskim ma obsługiwać przede wszystkim ruch pieszo-rowerowy, ale musi być też dostępny dla pojazdów uprzywilejowanych. Jak zapowiada Zarząd Zieleni, przeprawa powstanie do końca 2024 roku. Więcej informacji o zamówieniu na prace projektowe na stronie zzw.waw.pl.

Most Europejski / Siekierki Celem projektu było wyeksponowanie układu zabytkowego mostu kolejowego, a także przyrodniczych i krajobrazowych walorów siedliska ptaków – o realizacji pracowni MXL4 pisze Katarzyna Gucałło.
Kładka w Zagórzu Śląskim projektu pracowni isba i Mosty – Wrocław Po trzynastu latach od powstania pierwszej koncepcji oddano do użytku kładkę dla pieszych nad Jeziorem Bystrzyckim w Zagórzu Śląskim. Za projekt przeprawy odpowiada isba Grupa Projektowa i firma Mosty – Wrocław.
Tagi:
Nagroda Architektoniczna Prezydenta Warszawy 2022: podpowiadamy, co można zgłosić Do 6 lutego można przesyłać zgłoszenia do 8. edycji Nagrody Architektonicznej Prezydenta m.st. Warszawy. Podpowiadamy, jakie realizacje ukończono i jakie wydarzenie architektoniczne miały miejsce w stolicy w 2021 roku.
Poradnik dobrych praktyk architektonicznych dla Mokotowa Na czym polega wyjątkowość poszczególnych dzielnic Warszawy i jak należy dbać o ich genius loci. Dostępny jest już trzeci z serii poradników dobrych praktyk, tym razem poświęcony architekturze i urbanistyce Mokotowa.
Budowa metra na Bemowie: stacje Bemowo i Ulrychów Coraz bliżej oddania kolejnych stacji II linii metra – C04 Bemowo i C05 Ulrychów. Nowe przystanki metra na Bemowie powstają według konkursowej koncepcji konsorcjum biur Metroprojekt i AMC Andrzej M. Chołdzyński.
ZODIAK – od idei po realizację: Wacławek, Mostafa, Happach, Olszewski, Kalatowie, Saloni-Sadowska, Sawicki O tym, dlaczego w ogóle powstał Warszawski Pawilon Architektury ZODIAK, jak do tego doszło i czemu budynek ma służyć opowiadają Jakub Wacławek, Marcin Mostafa, Marlena Happach, Michał Olszewski, Eliza i Szymon Kalatowie, Maria Saloni-Sadowska i Piotr Sawicki.
Akademik UW na Służewcu od Projekt Praga: rusza realizacja Władze Uniwersytetu Warszawskiego podpisały umowę z firmą Mota-Engil Central Europe na realizację akademika UW na Służewcu według konkursowego opracowania biura Projekt Praga. Budowa ma się zakończyć w ostatnim kwartale 2023 roku. Pierwsi lokatorzy wprowadzą się do obiektu w 2024 roku.
O kładce przez Wisłę w Warszawie Magdalena Staniszkis Podjęta przez prezydenta Warszawy decyzja o realizacji kładki przez Wisłę łączącej lewobrzeżną i prawobrzeżną Warszawę w osi ulicy Karowej i Okrzei to pomyślne zwieńczenie ponad pół wieku najnowszej historii warszawskiej urbanistyki. Pozwalam sobie na przypomnienie o architektach i urbanistach, którzy tę historię tworzyli, mając świadomość, że nie wymieniam wszystkich.