Architektura MuratorRealizacjeGaleria Europa – Daleki Wschód w Krakowie

Galeria Europa – Daleki Wschód w Krakowie

Budynek nowej galerii, choć wzniesiony na przedpolu Mangghi, w żaden sposób nie zakłóca istniejącej kompozycji, której dominantą wciąż pozostaje gmach muzeum projektu Araty Isozakiego. Przeciwnie – wydaje się jakby stał tu od zawsze.

Krakow-Manggha_II-051MC (Copy)
Budynek jest stylistycznie silnie zakorzeniony w tradycji europejskiego modernizmu i bauhausowskiego minimalizmu. Fot. Marcin Czechowicz
Galeria Europa – Daleki WschódKraków, ul. Marii Konopnickiej 26
AutorzyIngarden & Ewý Architekci (IEA), architekt Krzysztof Ingarden
Współpraca autorskaarchitekt Jacek Ewý
Współpracaarchitekci Jacek Dubiel (kierownik projektu), Piotr Hojda, Sylwester Staniucha, Sebastian Machaj, Piotr Urbanowicz, Bartosz Haduch, Sylwia Gowin, Dariusz Grobelny, Tomasz Żełudziewicz, Enio Ferreira, Jakub Wagner, student Jakub Turbasa, Marcin Głuchowski, Michał Konarzewski
Architektura wnętrzIngarden & Ewý Architekci, Pracownia projektowania architektury wnętrz: architekci Agnieszka Cwynar-Łaska, Marta Spodar
Architektura krajobrazuLand-Arch, architekci krajobrazu Małgorzata Tujko, Karolina Sacha
KonstrukcjaGSBK Biuro Konstrukcyjne, Mariusz Szefer, Samsoor Shaheed, Przemysław Ruchała
Generalny wykonawcaChemobudowa-Kraków
InwestorMuzeum Sztuki i Techniki Japońskiej „Manggha”
Powierzchnia terenu6067.0 m²
Powierzchnia zabudowy761.0 m²
Powierzchnia użytkowa1955.0 m²
Powierzchnia całkowita2675.0 m²
Kubatura10743.0 m³
Projekt (data)2004-2011
Data realizacji (początek)2013
Data realizacji (koniec)2015
Koszt inwestycji16 870 000
Autor: Antoni Domicz Antoni Domicz
Krzysztof Ingarden o Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie [FILM] Wykład Krzysztofa Ingardena na temat Małopolskiego Ogrodu Sztuki w Krakowie (proj. Ingarden & Ewý Architekci). Prezentacja odbyła się w ramach otwartych obrad jury towarzyszących konkursowi Innowacje w Architekturze 2017.
"Architektoniczna Chmura" - wystawa w Małopolskim Ogrodzie Sztuki Galeria Architektury GAGA zaprasza na wystawę niezrealizowanych projektów krakowskiej pracowni Ingarden & Ewý.
Ingarden & Ewý na Biennale w Wenecji Do grona licznych przedstawicieli Polski na tegorocznym biennale w Wenecji dołączyła krakowska pracownia Ingarden & Ewý. Architekci zaprezentują specjalnie zaprojektowaną instalację.
Centrum Kongresowe ICE w Krakowie Wzniesiony po siedmiu latach obiekt niemal nie odbiega od konkursowych wizualizacji. Imponuje warsztatem i sprawną koordynacją wielu złożonych zagadnień technicznych – o nowym, wielkopowierzchniowym centrum kultury zrealizowanym naprzeciwko Wawelu, jego powiązaniach widokowych z nabrzeżem Wisły i panoramą Starego Miasta oraz próbie urbanistycznego uporządkowania okolic ronda Grunwaldzkiego, piszą Krzysztof Bojanowski, Antoni Domicz, Krzysztof Mycielski.
Miejsce spotkań otwarte na miasto - o ICE Kraków Krzysztof Mycielski Zdaniem Bohdana Paczowskiego, przewodniczącego jury, konkurs na projekt gmachu odzwierciedlił tradycyjny podział na zwolenników tendencji klasycznych i romantycznych w architekturze, przy czym zwyciężyli ci drudzy. Obcując ze zrealizowanym obiektem, trudno tego doświadczyć. Nowy budynek w większym stopniu stanowi gadżet niż porusza duszę. Ale czy w końcu chodzi tylko o ikonę, czy również o to, co ten budynek daje miastu?– pisze architekt i krytyk architektury Krzysztof Mycielski.
Centrum kultury dla masowego odbiorcy - o ICE Kraków Antoni Domicz Projekt gmachu jest efektem wieloletniej, tytanicznej wręcz pracy wykonanej przy współudziale ponad stu inżynierów różnych specjalności, a przy tym znakomicie odpowiada na potrzeby nowego odbiorcy, ukształtowanego przez wielkopowierzchniowe galerie handlowe i spragnionego udziału w spektakularnych widowiskach – pisze architekt Antoni Domicz.