Tegoroczny finał nagrody odbył się w dniach 28 czerwca – 01 lipca br. w Berlinie. Część programu wydarzenia stanowiły warsztaty „Former Gaslamp Factory (Julius Pintsch AG, Berlin - Kreuzberg) - Activation, Re-use, Potentials!”. Celem tegorocznych warsztatów było rozwinięcie strategii rewitalizacyjnej dla obszaru wokół terenu dawnej fabryki lamp gazowych w Berlinie.
Podczas części konkursowej, w której przedstawiono 18 prac, główna nagroda przypadła Janie Ring z Politechniki RWTH w Aachen za pracę Arrivare a Venezia. An inquiry about Venice‘s innate characteristics. A proposal on a possible approach towards the city. Projekt, który jury określiło jako pełne pokory podejście do tradycji i zarazem jej innowacyjnej kontynuacji, to propozycja mająca uratować miasto przed czarnym scenariuszem zniszczenia i wyludnienia.
Jury przyznało dwa równorzędne wyróżnienia honorowe. Pierwsze z nich przypadło Mikołajowi Gomółce z Politechniki Warszawskiej, za pracę zatytułowaną Postcity. Shrinking cities on an example of Bytom, poetycko przedstawiając problem depopulacji miast. Drugie z nich powędrowało do Arthura Neznanowa z Państwowej Akademii Sztuk Pięknych w Stuttgarcie, za pracę zatytułowaną War Memorial & Art Museum. Reuse concept for a World War 2 Flak-Tower in Vienna - koncepcję przekształcenia nieużywanej wieży lotniczej z okresu II wojny światowej w niecodzienną ekspozycję.
Równorzędne wyróżnienia honorowe przyznano Tobiasowi Rabold z Uniwersytetu FH Münster za pracę zatytuowaną Genius Vacui. About emptiness, void and absence, oraz Kevinowi Gross-Bollting z Uniwerytetu TU Dortmund, twórcę projektu Grassi Future – Extension Grassi Museum Leipzig.
Jury przyznało także wzmiankę honorową Agacie Pierożyńskiej z Politechniki Wrocławskiej za projekt Urban Negative of the Schlesisches Museum fur bildende Kunste in Wrocław - przeznaczonego dla niewidomych obiektu, wchodzącego w dialog z historią miasta i znajdującego się niegdyś na tym miejscu muzeum.