Architektura MuratorTechnikaMuzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej

Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej

Muzeum, zlokalizowane na terenie waszyngtońskiego National Mall, mieści ekspozycję poświęconą dziejom ludności afroamerykańskiej w Stanów Zjednoczonych. Obiekt ma cztery kondygnacje podziemne i pięć nadziemnych, przy czym dwie trzecie jego kubatury zlokalizowano pod ziemią. Charakterystyczny element budynku stanowi elewacja podwieszona do konstrukcji stropodachu i odsunięta od krawędzi stropów pośrednich, dzięki czemu wytworzono szeroką szczelinę otaczającą galerie wystawowe. Łamany przekrój elewacji ma tworzyć kształt przypominający zwieńczenie tradycyjnych afrykańskich kolumn drewnianych – pisze Maciej Lewandowski.

Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Od strony Constitution Avenue nad jednym z podziemnych holi zlokalizowano zamontowany w zielonym dachu okrągły świetlik. Zintegrowany jest on z nietypową fontanną znajdującą się w przestrzeni ekspozycyjnej w podziemiu. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Narodowe Muzeum Historii i Kultury AfroamerykańskiejWaszyngton, Stany Zjednoczone
AutorzyFreelon Adjaye Bond (Adjaye Associates; Davis Brody Bond; The Freelon Group); SmithGroup
Architektura krajobrazuGustafson Guthrie Nichol
Wykonawca:Clark/Smoot/Russell
KonstrukcjaGuy Nordenson and Associates; Robert Silman Associates
Konsultant ds. fasady:R.A. Heintges & Associates
Konsultant ds. akustyki:Shen Milson Wilke
InwestorInstytut Smithsona
Powierzchnia całkowita39019.0 m²
Projekt2009
Data realizacji (koniec)2016
Koszt inwestycji540 000 000 USD
Tagi:
Przeszłość zamknięta w podziemiu – o projekcie Muzeum II Wojny Światowej Bazyli Domsta Przeszłość zamknięta jest w podziemiu. Tam toczy się opowieść o traumie wojny, o ludzkim okrucieństwie, zdradzie i nienawiści, ale również opowieść o bohaterstwie, poświęceniu, odwadze i miłości. To narracja o tej części naszej natury będzie prowadziła zwiedzających na wyższe kondygnacje, do światła, ku teraźniejszości. Jej symbolicznym wyrazem jest plac przed budynkiem. Miejsce, w którym mieszkańcy mogą się spotykać, umawiać i odpoczywać. Przyszłość i nadzieję obrazuje z kolei ekspresyjna bryła z punktem widokowym, z którego po trudach zwiedzania będzie można podziwiać panoramę tętniącego życiem, odbudowanego Gdańska – pisze współautor obiektu Bazyli Domsta.
Muzeum Piłsudskiego w Sulejówku Rozpoczęła się budowa Muzeum Józefa Piłsudskiego. Projekt na podstawie koncepcji architektonicznej Radosława Kacprzaka i Krzysztofa Jaraczewskiego opracowało biuro PIG Architekci.
Muzeum Dizajnu w Londynie projektu OMA Na potrzeby nowej siedziby muzeum zaadaptowano zabytkowy budynek Commonwealth Institute z roku 1962. W ramach skomplikowanego procesu przebudowy usunięto oryginalną konstrukcję żelbetowych stropów, wspierając charakterystyczne dwukrzywiznowe zadaszenie tymczasowymi stalowymi podporami. Oryginalną elewację zmieniono na podwójną, przeszkloną „skórę”, znacząco poprawiając w ten sposób izolacyjność termiczną i jednocześnie zapewniając odpowiednie nasłonecznienie pomieszczeń.
Stal na elewacji. Rozbudowa Muzeum Sztuki w Lillehammer Wzniesiony w latach 60. XX zespół obiektów kulturalnych w norweskim mieście Lillehammer już po raz drugi w swojej historii został rozbudowany wełdug projektu pracowni Snøhetta. Najbardziej charakterystyczny element nowej zabudowy to falująca elewacja z polerowanej stali.
Najbardziej gorące muzeum tej zimy Otwarte w listopadzie Design Museum staje się jedną z głównych atrakcji na mapie Londynu. Przez niecały miesiąc zmodernizowany przez Johna Pawsona, OMA, Allies and Morrison oraz Arup budynek odwiedziło 100 tys. gości.
Polskie muzeum w Zagłębiu Ruhry Pierwsze zagraniczne muzeum poświęcone wyłącznie polskiej sztuce otwarto niedawno w niemieckim Recklinghausen.