Architektura MuratorTechnikaMuzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej

Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej

Muzeum, zlokalizowane na terenie waszyngtońskiego National Mall, mieści ekspozycję poświęconą dziejom ludności afroamerykańskiej w Stanów Zjednoczonych. Obiekt ma cztery kondygnacje podziemne i pięć nadziemnych, przy czym dwie trzecie jego kubatury zlokalizowano pod ziemią. Charakterystyczny element budynku stanowi elewacja podwieszona do konstrukcji stropodachu i odsunięta od krawędzi stropów pośrednich, dzięki czemu wytworzono szeroką szczelinę otaczającą galerie wystawowe. Łamany przekrój elewacji ma tworzyć kształt przypominający zwieńczenie tradycyjnych afrykańskich kolumn drewnianych – pisze Maciej Lewandowski.

Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Od strony Constitution Avenue nad jednym z podziemnych holi zlokalizowano zamontowany w zielonym dachu okrągły świetlik. Zintegrowany jest on z nietypową fontanną znajdującą się w przestrzeni ekspozycyjnej w podziemiu. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Narodowe Muzeum Historii i Kultury AfroamerykańskiejWaszyngton, Stany Zjednoczone
AutorzyFreelon Adjaye Bond (Adjaye Associates; Davis Brody Bond; The Freelon Group); SmithGroup
Architektura krajobrazuGustafson Guthrie Nichol
Wykonawca:Clark/Smoot/Russell
KonstrukcjaGuy Nordenson and Associates; Robert Silman Associates
Konsultant ds. fasady:R.A. Heintges & Associates
Konsultant ds. akustyki:Shen Milson Wilke
InwestorInstytut Smithsona
Powierzchnia całkowita39019.0 m²
Projekt (data)2009
Data realizacji (koniec)2016
Koszt inwestycji540 000 000 USD
Tagi:
Dziedziniec Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie To największe przedsięwzięcie budowlane tej instytucji od czasu jej otwarcia w 1909 roku. Dzięki realizacji udało się w dosłownym sensie otworzyć muzeum na przestrzeń miasta. Bogato zdobione ogrodzenie frontowe, o formie kolumnady z wysokim, murowanym cokołem, pierwotnie zasłaniało elementy techniczne. W ramach przebudowy pełne elementy cokołu zamieniono na stalowe, perforowane panele otwierane za dnia i zamykane po godzinach pracy muzeum. Dziedziniec przed wejściem do budynku wyłożono płytkami porcelanowymi, a pod nim ulokowano całkowicie nową przestrzeń wystawiennicza. Pozbawiona podpór pośrednich sala ma wymiary 30 x 38 m i wysokość dochodzącą do 10,5 m – pisze Maciej Lewandowski.
Wielkopolskie Muzeum Motoryzacji W Szreniawie pod Poznaniem powstanie Wielkopolskie Muzeum Motoryzacji według konkursowego projektu pracowni JASTAA.
Muzeum - Dom Rodziny Pileckich w Ostrowi Mazowieckiej Ogłoszono wyniki konkursu architektonicznego na koncepcję Muzeum – Domu Rodziny Pileckich. Pierwszą nagrodę otrzymała pracownia BDR Architekci, która zaprojektowała elegancki pawilon o ponadczasowej formie, zintegrowany z istniejącym domem i tradycyjnie ukształtowanym ogrodem.
Muzeum Palestyny w Bir Zajt Punktem wyjścia do wykreowania formy architektonicznej obiektu było kaskadowe ukształtowanie terenu, poprzecinanego kamiennymi murami oporowymi, odgraniczającymi kolejne tarasy, dawniej użytkowane rolniczo. Charakter otaczających tarasów zmienia się od silniej przekształconego do bardziej naturalnego, w miarę oddalania od budynku, którego wyrazista bryła organicznie wyłania się ze szczytu wzgórza. Obiekt jest pierwszym palestyńskim budynkiem certyfikowanym w LEED. Dochowanie surowych wymagań certyfikacji wymagało przyjęcia technik niestosowanych dotąd w lokalnym budownictwie, szczególnie w odniesieniu do izolacji przeciwwilgociowej i termicznej, ale także do recyklingu odpadów budowlanych – o najnowszej realizacji pracowni Heneghan Peng Architects pisze Maciej Lewandowski.
Międzynarodowe Muzeum Baroku w Puebli Obiekt położony jest w północnej części parku miejskiego, na obrzeżu gmin San Andrés de Cholula i Puebla w Meksyku. W nawiązaniu do głównej funkcji budynku, architekci zastosowali szereg subtelnych odniesień do barokowej architektury i sztuki, rozbijając na przykład sztywną, regularną siatki podziałów, co sprawia wrażenie „płynącej przestrzeni”. Schemat konstrukcyjny to jednolity, sztywny przestrzennie układ o odporności na wstrząsy sejsmiczne. Przy jego realizacji wykorzystano elementy betonowe – częściowo prefabrykowane lub wylewane na miejscu – o najnowszej realizacji pracowni Toyo Ito & Associates pisze Maciej Lewandowski.
Przeszłość zamknięta w podziemiu – o projekcie Muzeum II Wojny Światowej Bazyli Domsta Przeszłość zamknięta jest w podziemiu. Tam toczy się opowieść o traumie wojny, o ludzkim okrucieństwie, zdradzie i nienawiści, ale również opowieść o bohaterstwie, poświęceniu, odwadze i miłości. To narracja o tej części naszej natury będzie prowadziła zwiedzających na wyższe kondygnacje, do światła, ku teraźniejszości. Jej symbolicznym wyrazem jest plac przed budynkiem. Miejsce, w którym mieszkańcy mogą się spotykać, umawiać i odpoczywać. Przyszłość i nadzieję obrazuje z kolei ekspresyjna bryła z punktem widokowym, z którego po trudach zwiedzania będzie można podziwiać panoramę tętniącego życiem, odbudowanego Gdańska – pisze współautor obiektu Bazyli Domsta.