Architektura MuratorWydarzeniaARCHI-PRZYGODY na starcie

ARCHI-PRZYGODY na starcie

W 53 polskich przedszkolach wkrótce ruszy realizowany przez Narodowe Centrum Kultury program edukacji architektonicznej ARCHI-PRZYGODY. Właśnie odbyły się szkolenia dla studentów i absolwentów architektury oraz nauczycieli przedszkolnych, którzy poprowadzą zajęcia z dziećmi.

ARCHI-PRZYGODY na starcie
Zajęcia z przyszłymi nauczycielami na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, fot. Piotr Litwic/serwis prasowy Narodowego Centrum Kultury
A School of Schools: ruszyła 4. edycja Istanbul Design Biennial Jak dynamiczny rozwój kultury wpływa na kondycję designu i jego nauczanie? W Stambule trwają dyskusje i warsztaty, które mają na celu odpowiedzieć na to pytanie oraz zastanowić się nad nowymi strategiami edukacyjnymi.
Przedszkole i żłobek w Jemielnicy. Konkurs Gmina Jemielnica we współpracy ze Stowarzyszeniem Architektów Polskich O/Opole zapraszają do udziału w konkursie realizacyjnym na opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznej przedszkola i żłobka w Jemielnicy.
Archi-przygody po raz drugi. Zgłoszenia Narodowe Centrum Kultury czeka na zgłoszenia studentów i absolwentów wydziałów architektury, którzy mieliby ochotę poprowadzić zajęcia z dziećmi w ramach programu Archi-przygody. Termin rejestracji upływa 28 stycznia.
ARCHI-PRZYGODY w szkole ARCHI-PRZYGODY to program edukacji architektonicznej dla dzieci realizowany przez Narodowe Centrum Kultury. Do tej pory zajęcia odbywały się w przedszkołach, jednak z początkiem września ruszył również pierwszy pilotaż w szkołach podstawowych i domach kultury.
Edukacja architektoniczna – konferencja z udziałem m.in. Kirka Weisbergera z die Baupiloten Niemal każda dyskusja o polskiej architekturze kończy się konstatacją, że naszemu społeczeństwu brakuje odpowiedniej edukacji estetycznej. Wątek ten rozwinie całodniowa konferencja pn. Architektoniczna EduAkcja Warszawy.
Pierwsze ARCHI-PRZYGODY W 2016 roku w 10 przedszkolach na terenie Polski odbywał się pilotaż programu edukacji architektonicznej realizowany przez Narodowe Centrum Kultury. Jego założeniem było sprawdzenie, w jaki sposób w takich placówkach edukacja kulturalna w dziedzinie architektury mogłaby być prowadzona systematycznie.