Program został stworzony przez Zofię Bisiak, Aleksandrę Chrzanowską, Dariusza Śmiechowskiego, Annę Stępniewską i Joannę Zwolińską z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W ubiegłym roku w 10 przedszkolach na terenie Polski odbywał się jego pilotaż. Tym razem, po przeprowadzonym w marcu naborze, ruszy on już pełną parą. Do udziału zgłosiło się 148 przedszkoli oraz 124 studentów, spośród których wyłoniono 53 placówki i 54 przyszłych nauczycieli. 8 i 9 kwietnia mieli oni okazję spotkać się z autorami programu i nauczycielami-profesjonalistami, a także przejść specjalnie przeszkolenie umożliwiające nauczanie architektury. Cele przedsięwzięcia to m.in. rozwijanie u dzieci wrażliwości estetycznej, ciekawości oraz kompetencji językowych i komunikacyjnych poprzez poszerzanie słownictwa dotyczącego architektury, propagowanie twórczego myślenia, a także promowanie świadomości społecznej. Twórcy programu szacują, że skorzysta z niego ok. 1300 przedszkolaków w całej Polsce.

i
ARCHI-PRZYGODY na starcie
W 53 polskich przedszkolach wkrótce ruszy realizowany przez Narodowe Centrum Kultury program edukacji architektonicznej ARCHI-PRZYGODY. Właśnie odbyły się szkolenia dla studentów i absolwentów architektury oraz nauczycieli przedszkolnych, którzy poprowadzą zajęcia z dziećmi.