Zaślepka na obiekt leadowy Architektura

i

Autor: Archiwum Architektury

Ruszył konkurs na projekt kolejnych stacji metra

2016-11-02 13:27

Ogłoszono konkurs na opracowanie koncepcji trzech ostatnich stacji II linii metra na Bemowie. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w konkursie upływa 21 grudnia 2016 roku.

Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na opracowanie koncepcji architektoniczno-budowlanej trzeciego etapu odcinka zachodniego II linii metra wraz ze Stacją Techniczno Postojową (STP) Mory w Warszawie. Ostatni odcinek II linii metra po zachodniej stronie miasta - trzy stacje, niemal 4 kilometry podwójnego tunelu i Stacja Techniczno-Postojowa - ma być gotowy w 2023 roku. Planowane stacje to C03 po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej; C02 w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej; oraz C01 w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, na terenie o łącznej powierzchni 26 hektarów, powstanie Stacja Techniczno-Postojowa Mory z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.

Terminy:

Biura projektowe zainteresowane wykonaniem Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej mają czas do 21 grudnia 2016 roku do godziny 12.00 na złożenie wniosku o dopuszczenie do udziału w konkursie. Po tym terminie sąd konkursowy przeanalizuje nadesłane wnioski pod kątem zgodności z wymaganiami, a następnie prześle zaproszenia do oferentów, spełniających kryteria konkursu. Termin złożenia prac konkursowych to nie mniej niż 90 dni od daty zaproszenia.

Nagrody:

Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł, a także zaproszony zostanie do negocjacji w trybie zamówienia „z wolnej ręki”.

W ocenie prac przyjęto siedem kryteriów. Oprócz ceny, która stanowi 30 procent możliwych do zdobycia punktów, pod uwagę będą brane:

· walory konstrukcyjno-technologiczne (5 proc.),

· walory eksploatacyjne (15 proc),

· minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10 proc),

· rozwiązania architektoniczne (20 proc.),

· powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10 proc.),

· program i rozwiązania technologiczne STP (10 proc.).