Architektura MuratorWydarzeniaPiątek w Łazienkach: nowy przewodnik Grzegorza Piątka

Piątek w Łazienkach: nowy przewodnik Grzegorza Piątka

„Łazienki Królewskie. Przewodnik po historii i architekturze” Grzegorza Piątka to pierwsza tego typu publikacja wydana nakładem Muzeum Łazienki Królewskie.

Piątek w Łazienkach: nowy przewodnik Grzegorza Piątka
Fragment okładki książki „Łazienki Królewskie. Przewodnik po historii i architekturze” autorstwa Grzegorza Piątka

„Łazienki Królewskie. Przewodnik po historii i architekturze” nie jest przewodnikiem w tradycyjnym ujęciu. Choć zawiera szereg praktycznych informacji dotyczących muzeum, ma raczej charakter powieści historyczną, bo – jak pisze we wstępie autor – Łazienki na przestrzeni dziejów były placem zabaw książąt, królów i magnatów, rezydencją ostatniego polskiego króla, ulubionym parkiem carów, miejscem doniosłych wydarzeń politycznych, siedzibą przywódców demokratycznej i niedemokratycznej, wolnej i okupowanej Polski. Mimo dziejącej się tu „wielkiej historii”, dla warszawiaków to jednak przede wszystkim ulubione miejsce wypoczynku. Nowy przewodnik stara się uchwycić ten fenomen, a zmiana perspektywy to niewątpliwie jedna z największych wartości publikacji. Dodatkowym atutem jest opracowanie edytorskie, które pozwala czytelnikowi na samodzielny wybór kierunku narracji, przez co doskonale sprawdzi się zarówno podczas spaceru po Łazienkach, jak i w domowym zaciszu.

Czytaj też: Wyniki konkursu na zadaszenie amfiteatru w Łazienkach |

Publikacja „Łazienki Królewskie. Przewodnik po historii i architekturze” wydana została nakładem Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie przy finansowym wsparciu firmy PZU. Książkę można kupić na stronie www.lazienki-krolewskie.pl oraz w punktach sprzedaży na terenie parku. Publikacja dostępna jest także angielskiej oraz jako e-book.

Grzegorz Piątek czyta „Najlepsze miasto świata” – podcast „Architektury-murator”
Grzegorz Piątek czyta „Najlepsze miasto świata” – podcast „Architektury-murator” W premierowym podkaście Grzegorz Piątek czyta fragment swojej najnowszej książki „Najlepsze miasto świata. Warszawa w odbudowie 1944-1949”. Wybierzcie się z nami w audiopodróż przez powojenną stolicę, po której przewodnikiem będzie głos autora [WŁĄCZ AUDIO].
Autor: (Red.)
SARP Warszawa: Urban Laboratory, czyli drugie polsko-szwajcarskie warsztaty urbanistyczne Warszawski oddział SARP, Ambasada Szwajcarii oraz magazyn Hochparterre zapraszają na drugie polsko-szwajcarskie warsztaty urbanistyczne Urban Laboratory, które odbędą się w dniach 10-14 kwietnia 2014  
Nowe inwestycje i kultura. Cykl Mobilne idee Projektowanie instytucji kultury – pod takim hasłem odbędzie się w piątek 24 stycznia 2014 pierwsze spotkanie z cyklu Mobilne idee. W debacie wezmą udział m.in. Zenon Butkiewicz, Grzegorz Piątek, Aleksandra Wasilkowska
Brzydka nasza Polska cała? Debata o reklamie zewnętrznej w radiowej Dwójce Debata dotycząca zanieczyszczenia polskiej przestrzeni publicznej reklamami nagrywana będzie w poniedziałek w studiu im. Władysława Szpilmana. Radiowa dwójka zaprasza do udziału w spotkaniu. Na temat reklamowego chaosu dyskutować będą m.in. Olgierd Dziekoński, Grzegorz Piątek, Andrzej Pągowski i Krzysztof Trebunia-Tutka
AR/PS Architektura Arseniusza Romanowicza i Piotra Szymaniaka Łukasz Wojciechowski recenzuje książkę AR/PS Architektura Arseniusza Romanowicza i Piotra Szymaniaka. Wydana nakładem Centrum Architektury publikacja przedstawia nie tylko historię Dworca Centralnego i innych dworców kolejowych, ale też problemy projektantów i użytkowników
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie: nowy projekt W piątek 13 września 2013 roku rozpoczyna się nowy etap w historii Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. W centrum Warszawy powstać mają dwa budynki: siedziba MSN oraz Teatru TR. Nowa inwestycja na placu Defilad zrealizowana zostanie według projektu wyłonionego w tzw. procedurze negocjacji z ogłoszeniem
Grzegorz Piątek. Centra kultury - nowa mapa Warszawy Dziś punktami orientacyjnymi są w Warszawie symbole polityczne (Pałac Kultury, siedziby władzy) albo ekonomiczne (wieżowce, centra handlowe), a kultura pozostaje stosunkowo niewidoczna. Czy centra kultury mogą stworzyć nową mapę Warszawy i sieć punktów orientacyjnych, nowy wizerunek i tożsamość miasta?