Przeciw chaosowi reklamowemu

i

Autor: Antoni Hryniewiecki

Nowe stowarzyszenie przeciwko chaosowi reklamowemu

2012-04-04 12:17

16 maja w klubie „Powiększenie” odbędzie się zebranie założycielskie stowarzyszenia, którego celem ma być walka z chaosem reklamowym w polskich miastach

Przeciw chaosowi reklamowemu

i

Autor: Antoni Hryniewiecki

Idea stowarzyszenia narodziła się wśród internatów zgromadzonych wokół profilu na Facebooku, początkowo powstałego jako sprzeciw wobec wielkoformatowych reklam na budynkach mieszkalnych. Akcja szybko przerodziła się w formę protestu, skierowanego przede wszystkim w rynek reklamy outdoorowej, w dużej mierze odpowiedzialnej za chaos wizualny w polskich miastach. Dzięki medialnemu nagłośnieniu profil szybko zyskał dużą liczbę sympatyków oraz zwiększył swoją aktywność, głównie piętnując korporacje, odpowiadające za zaśmiecanie publicznej przestrzeni.

Chcąc zwiększyć swoją skuteczność, założyciel profilu Antoni Hryniewiecki zainicjował powstanie nowego stowarzyszenia, którego celem ma być walka z szeroko pojętym chaosem reklamowym w Polsce. Pierwsze spotkanie organizacyjne, które odbyło się 25 kwietnia, zgromadziło kilkadziesiąt osób i wstępnie zarysowało cele nowego ruchu. Zebranie założycielskie odbędzie się w środę 16 maja w warszawskim klubie „Powiększenie” (ul. Nowy Świat 27).(M.N.)