Muzeum Kolejnictwa przez ostatnie 44 lata mieściło się w budynku dawnego dworca Warszawa Główna przy ul. Towarowej, zajmując też rozległą przestrzeń w sąsiedztwie na plenerową ekspozycję zabytkowych pojazdów. Tę atrakcyjną działkę, położoną zaledwie półtora kilometra od ścisłego centrum miasta, PKP S.A. chce jednak zabudować, we współpracy z SARPem zorganizowała więc dwuetapowy konkurs na nową siedzibę muzeum na 23-hektarowym terenie przy ul. Potrzebnej, na granicy Woli i Włoch. Zwycięska praca zakłada podział obszaru na dwie części: zieloną, rekreacyjno- edukacyjną strefę Parku Rozrywki Kolejowej oraz strefę tzw. Parku Technicznego, gdzie znalazłyby się wszystkie obiekty kubaturowe.
Elewacje budynku głównego od strony ul. Potrzebnej zaplanowano w formie ogromnych witryn, przez które byłoby widać część ekspozycji. W środku, oprócz zlokalizowanej na piętrze jednoprzestrzennej sali wystawowej, przewidziano bibliotekę, restaurację oraz pomieszczenia biurowe. Do muzealnego gmachu przylega od południa Hala Taboru z ekspozycją zaaranżowaną na 16 torach. Powierzchnia użytkowa budynku muzeum i hali wyniesie blisko 10 tys. m2.
Zakończenie realizacji: 2018