Filmy te, tworzone pod kierownictwem cenionych filmowców, z których każdy prezentuje swój własny styl i podejście artystyczne, przedstawiają obiekty architektoniczne. Budynki pokazane w serialu to Filharmonia Berlińska, Centrum Pompidou, Rosyjska Biblioteka Narodowa, Opera w Oslo, więzienie w Halden oraz Instytut Salka.
Niedziela 6 września, Filharmonia Berlińska Scenariusz i reżyseria: Wim Wenders
Na początku lat 60-tych dwie sąsiadujące obiekty - Filharmonia Berlińska i Mur Berliński, ukazywały sprzeczne wizje przyszłości: jedna symbolizowała integrację i możliwości, a druga wykluczenie i strach. Pół wieku później w tym miejscu pozostała już tylko Filharmonia projektu Hansa Scharouna. Film Wendersa przedstawia budynek oczami kilku jego użytkowników, a każdego z nich łączy głęboka więź z tym miejscem. Jako ścieżka dźwiękowa do filmu posłużył utwór „Jeux” Debussy'ego.
Niedziela 13 września, Centrum Pompidou Reżyseria: Karim Aïnouz
Karim Ainouz jest reżyserem z Nowego Jorku, który studiował architekturę w Brasilii. Jego film ukazujący Centrum Pompidou, zaprojektowane przez Renzo Piano i Richarda Rogersa, przedstawia ten budynek zarówno jako obietnicę demokracji, jak i jako zabawną utopię.
Niedziela 20 września, Rosyjska Bibliteka Narodowa Scenariusz i reżyseria: Michael Glawogger
Od momentu otwarcia w 1814 roku, zaprojektowana przez Jegora Sokołowa Rosyjska Biblioteka Narodowa w Petersburgu, była niemym świadkiem wielu burzliwych wydarzeń. Jej ściany stoją na straży książek, znajdujących się pod opieką kobiet, które stanowią większość personelu biblioteki.
Niedziela 27 września, Opera w Oslo Reżyseria: Margreth Olin
W 2008 roku budynek opery zaprojektowany przez architektów z pracowni Snøhetta znalazł swoje miejsce na nabrzeżu w Oslo w centrum miasta. Siedziba norweskiej Opery i Baletu, wznosi się ponad fiordem, przyciągając turystów swoim pozornie niekończącym się marmurowym dachem i pełnym wdzięku wnętrzem.
Niedziela 4 października, Więzienie w Halden Scenariusz i reżyseria: Michael Madsen
Więzienie w Halden w Norwegii, zaprojektowane przez duńską firmę architektoniczną EMA, zostało uznane przez Time Magazine za „najbardziej humanitarne więzienie na świecie”. Od momentu otwarcia w 2010 roku, w tym zakładzie karnym o zaostrzonym rygorze przebywają najbardziej niebezpieczni norwescy przestępcy. Podczas eksploracji budynku, Michael Madsen zadaje pytanie, czy okna bez krat z panoramicznym widokiem na krajobraz Norwegii mogą naprawdę pomóc zatwardziałym przestępcom. Czy więzienie może być tak naprawdę „humanitarne”? Wykorzystując ujęcia kamery typu free-float jako kontrapunkt dla niewoli więźniów, Madsen bada granice między humanistycznymi ideałami resocjalizacji i odwiecznym społecznym pragnieniem zemsty i kary.
Niedziela 11 października, Institut Salka Reżyseria: Robert Redford
W 1959 roku słynny wirusolog Jonas Salk poprosił architekta Louisa Kahna, by zaprojektował jego nowy rodzaj instytutu badawczego. Wyobraził sobie „klasztor” na wybrzeżu Kalifornii, który pozwoliłby naukowcom pracować w zgodzie z naturą. Film Roberta Redforda ukazuje dzieło nowoczesnej sztuki architektonicznej i prowokuje do wnikliwszego zastanowienia się nad egzystencjalnymi cechami przestrzeni. Czy dusza budynku może wpływać na tych, którzy tam pracują i inspirować ich, aby osiągali wielkie rzeczy?