Ulica Kondratowicza to jedna z głównych arterii warszawskiego Targówka. Liczy sobie blisko 3 kilometry długości i aż 60 metrów szerokości. Od lat przoduje przy tym w rankingach najniebezpieczniejszych ulic dzielnicy. Teraz ma się to zmienić. Dobiega tu końca budowa kolejnego odcinka II linii metra: trzy ostatnie stacje po prawej stronie Wisły, czyli Zacisze, Kondratowicza i Bródno, mają zostać oddane jeszcze w tym roku. Przy okazji zmieni się układ i zagospodarowanie tego, co na powierzchni. Przetarg na projekt przebudowy ulicy Kondratowicza na odcinku od ul. Rembielińskiej do ul. Św. Wincentego Zarząd Dróg Miejskich ogłosił w 2018 roku. Najkorzystniejsza ofertę złożyło biuro WXCA. Właśnie ruszają pierwsze prace związane z modernizacją ulicy według koncepcji tego warszawskiego studia. W ramach inwestycji posadzonych zostanie ponad 700 nowych drzew. Będą to głównie klony, graby i lipy. Dla porównania dziś na tym odcinku jest ich około 300. Oznacza to, że po zakończeniu wszystkich prac ulica Kondratowicza stanie się „aleją tysiąca drzew” – czytamy w informacji prasowej. Wzdłuż arterii zostanie ustawionych ok. 100 ławek. Wokół nich architekci zaplanowali dla mieszkańców liczne małe skwery. Osobny, duży zieleniec powstanie też przy stacji metra Bródno. Przewidziano ponadto dwie dwukierunkowe drogi dla rowerów o szerokości trzech metrów każda. Zadowoleni powinni być też kierowcy, bo dotychczasowy układ ulicy, z dwoma pasami w każdym kierunku, wraz z ewentualnymi dodatkowymi do skrętu w rejonie skrzyżowań, zostanie generalnie zachowany. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na czwarty kwartał tego roku.
Newsletter „Architektury-murator”co tydzień nowa porcja najświeższych architektonicznych newsów z Polski i ze świata!