Konkurs skierowany jest nie tylko do architektów i projektantów wnętrz, ale też do studentów kierunków projektowych oraz podmiotów zajmujących się grafiką wystawienniczą i tworzeniem identyfikacji wizualnej w przestrzeni. Zadaniem uczestników jest przedstawiania propozycji wizualnej przemiany biur zlokalizowanych na terenie największych miast Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.
Konkurs składać się bedzie z dwóch etapów. W pierwszym zainteresowani mają przesłać portfolio, tj. minimum trzy zrealizowane projekty wraz z referencjami. Do drugiej części zakwalifikowanych zostanie 5 osób lub firm projektowych. – Wyróżnionych w ten sposób nagrodzimy. Każdemu uczestnikowi tego etapu przekażemy 3 000 zł – zapowiada rzecznik prasowy ZTM Michał Wawrzaszek. – Laureatów poprosimy następnie o przygotowanie identyfikacji wizualnej pomieszczeń, które na co dzień służą naszym pasażerom. Autorowi zwycięskiego projektu zostanie złożona propozycja ostatecznego przygotowania wizualizacji. Będziemy wówczas rozmawiać o kwocie ok. 50 tys. zł – uzupełnia Wawrzaszek.
Zgłoszenia oraz prace konkursowe należy przesyłać drogą elektroniczną na adres [email protected] lub pocztą tradycyjną do siedziby organizatora przewozów. Termin nadsyłania portfolio upływa 14 czerwca. Rozstrzygnięcia pierwszego i drugiego etapu konkursu nastąpią kolejno 28 czerwca i 30 września. W finale jury będzie oceniać nadesłane projekty pod względem funkcjonalności, estetyki i ergonomii. Ostateczne przygotowanie projektów identyfikacji wizualnej zostało zaplanowane na 16 grudnia.