Modernizacja wnętrz siedziby wydawnictwa Agora w Warszawie
Wnętrza kultowego budynku projektu Jemsów czeka przebudowa. Konkurs na rearanżację wygrała pracownia Projekt Praga.
Zwycięski projekt charakteryzuje gradacja różnych typów miejsc pracy i komunikacji. Architekci przewidzieli też nową aranżację dostępu do tarasu. Część wyjść prowadzić będzie tam teraz z przestrzeni ogólnodostępnych
Budynek Agory według projektu JEMS Architekci oddano do użytku w 2001 roku. Realizacja obiektu stała się wydarzeniem architektonicznym. Wydawca „Gazety Wyborczej”, pierwszego niezależnego dziennika w Polsce, postawił gmach, który w niezwykle czytelny sposób wyrażał ideały młodej demokracji. Autorzy obiektu, zgodnie z nazwą koncernu medialnego, któremu służy, stworzyli rodzaj miejskiej agory, wręcz małego miasteczka pod dachem, ze zróżnicowanymi przestrzeniami do pracy, wypełnionymi zielenią miejscami wypoczynku i ogólnodostępnym parterem.
Na każdym piętrze przewidziano trzy strefy podstawowych stanowisk: praca indywidualna, zespołowa i nieformalna. Przestrzeń pomiędzy nimi zaplanowano jako miejsca spotkań i zebrań
Ostatnio właściciel postanowił jednak odświeżyć i przearanżować wnętrza. Na projekt rewitalizacji ogłosił konkurs, a do jury zaprosił głównych autorów budynku – architektów z pracowni JEMS. Spośród pięciu nadesłanych prac sędziowie jednogłośnie wybrali tę zaproponowaną przez biuro Projekt Praga. Nowe sposoby pracy, mobilność pracowników, mobilność technologiczna, miniaturyzacja urządzeń i cyfryzacja archiwizacji, są szansą na jeszcze lepsze odzwierciedlenie w aranżacji haseł przyświecających projektantom – „otwartość, przenikanie, dialog pomiędzy różnymi rodzajami przestrzeni”. (...) Bazując na powyższych założeniach, przyjęto, że nowa aranżacja ma być kontynuacją pierwotnych idei, a jej zadaniem jest dostosowanie przestrzeni do zmieniających się realiów technologicznych i stworzenie środowiska pracy odpowiadającego współczesnym potrzebom – tłumaczą zwycięzcy. Nową aranżację charakteryzuje gradacja typów miejsc pracy i komunikacji. W każdym module, na każdym piętrze, przewidziano trzy strefy podstawowych stanowisk: praca indywidualna, zespołowa i nieformalna. Przestrzeń pomiędzy nimi zaplanowano jako miejsca spotkań i zebrań.
Od dzisiaj mijam Pałac Staszica, nie patrzę na Kopernika, kłaniam się za to przed autorami szpitala dziecięcego – tymi sprzed lat i tymi, którzy przenieśli ich dzieło w XXI wiek. O wieloaspektowej realizacji biura Chmielewski Skała Architekci pisze Marlena Happach.
Od 22 lutego do 8 marca można przesyłać zgłoszenia do 7. edycji Nagrody Architektonicznej Prezydenta m.st. Warszawy. Podpowiadamy, jakie realizacje ukończono i jakie wydarzenie architektoniczne miały miejsce w stolicy w 2020 roku.
Warszawska Praga od zawsze słynęła z wysokiej przestępczości, ale teraz również - jako dawna dzielnica rzemiosła i przemysłu - słynie ze swoich zabytkowych fabryk. Które z nich nadal działają, które dostały drugą szansę od losu, a których już nie ma lub wkrótce znikną? W jaki sposób odnawiać obiekty pofabryczne, co ratować, a co zastępować nowymi rozwiązaniami? Na te i wiele innych pytań odpowiadają autorzy Poradnika dobrych praktyk architektonicznych. Fabryki prawego brzegu.
Po wielu spotkaniach i wizytach studyjnych w terenie jury VI edycji konkursu o Nagrodę Architektoniczną Prezydenta Warszawy wyłoniło laureatów. Grand Prix przypadło niewielkiemu żłobkowi w Wesołej autorstwa xystudio. To realizacja wyznaczająca nowe standardy w projektowaniu placówek dla dzieci – mówi architekt miasta Marlena Happach.
Projektanci zadbali, aby czytelna była tu każda epoka minionego stulecia, która odcisnęła piętno na architekturze zabytku oraz by nowe budynki stylistycznie tkwiły we współczesności. O nowej realizacji biura APA Wojciechowski pisze Krzysztof Mycielski.
Firma Allegro wynajęła prawie 16 200 m kw. w Fabryce Norblina w Warszawie. Projektem wnętrz nowego biura zajęła się warszawska pracownia architektoniczna The Design Group.