Architektura MuratorProjektyPrzystanek SKM BiT-City w Solcu Kujawskim

Przystanek SKM BiT-City w Solcu Kujawskim

Przetarg na opracowanie projektu stacji szybkiej kolei metropolitalnej w Solcu Kujawskim wygrało biuro Rysy Architekci.

Przystanek SKM BiT-City w Solcu Kujawskim
Przystanek SKM BiT-City w Solcu Kujawskim, proj.: Rysy Architekci, il.: dzięki uprzejmości pracowni. Betonowa bryła nowej stacji dużym przeszkleniem otwiera się na plac i rondo. Od tej strony zaplanowano parkingi dla rowerów i samochodów

Budowa obiektu planowana jest w ramach realizacji szybkiej kolei, która do 2015 roku połączyć ma dwie stolice województwa kujawsko-pomorskiego: Bydgoszcz i Toruń. Projekt, koordynowany przez samorząd województwa, obejmuje wiele powiązanych ze sobą inwestycji – od rewitalizacji linii kolejowej i budowy nowej linii tramwajowej, przez zakup taboru i budowę platform przesiadkowych, po utworzenie jednego wspólnego biletu metropolitalnego na pociągi i środki komunikacji publicznej.

W Solcu Kujawskim powstanie m.in. punkt obsługi podróżnych o powierzchni około 500 m2 oraz parking dla rowerów i samochodów (tzw. Parkuj i jedź) wraz ze zjazdami z dróg publicznych. Zaplanowano też nowe zagospodarowanie terenu wokół dworca i przebudowę peronów.

Powierzchnia całkowita stacji wyniesie łącznie 250 m2, a kubatura – 2000 m3. Autorzy opracowania, biuro Rysy Architekci z podwarszawskiej Nowej Iwicznej, ma już na koncie wiele realizacji infrastruktury kolejowej, w tym rozbudowę i modernizację zabytkowego dworca w Przemyślu oraz przebudowę dworców Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Głowno i Stryków.

ZAKOŃCZENIE REALIZACJI: 2015

Przystanek Piotrkowska Centrum w Łodzi - współczesny historyzm? Na środku skrzyżowania najważniejszych osi na mapie Łodzi trwa budowa Przystanku Piotrkowska-Centrum. Pięcionawowa konstrukcja ze sklepieniami krzyżowymi i kolorowym witrażem ma nawiązywać do secesji, jako stylu charakterystycznego dla architektury Łodzi. Czy realizowany projekt jest szczery wobec miejsca i wobec czasów, w których powstaje? - pisze Katarzyna Waloryszak.