studenci chiny

i

Autor: Archiwum Architektury Część modułów wyposażona została w skrzynię, która służy zarówno jako stół oraz schowek na książki; fot. dzięki uprzejmości autorów

Projekty studenckie – In’n’out village

2018-03-30 14:00

Prezentujemy realizację projektu studentów Politechniki Warszawskiej, który zwyciężył w międzynarodowym konkursie na rozbudowę kompleksu przedszkolnego Liangmeng w Pu’an w Chinach.

Konkurs 120 Hours organizowany od 2010 roku ma na celu kreowanie nowych pomysłów i zachęcenie do dyskusji w sferze dyskursu społecznego i kulturowego. Uczestnicy za każdym razem mają 120 godzin na zrealizowanie tematu. Zadaniem konkursowym ostatniej edycji była rozbudowa kompleksu przedszkolnego LiangMeng w mieście Pu’an w Chinach. Studenci mieli zaprojektować budynek, który będzie służył 200 dzieciom grupy Buyi (jednej z mniejszości etnicznych na południu Chin). Pierwszą nagrodę przyznano Agnieszce Kołacińskiej i Kubie Andrzejewskiemu z Politechniki Warszawskiej. O wynikach zeszłorocznej edycji konkursu pisaliśmy w „A-m” 08/2017. (RED.)

IN’N’OUT VILLAGE – ROZBUDOWA KOMPLEKSU PRZEDSZKOLNEGO

LIANGMENG CHINY, PU’AN

AUTORZY: JAKUB ANDRZEJEWSKI, AGNIESZKA KOŁACIŃSKA; POLITECHNIKA WARSZAWSKA

PROJEKT I REALIZACJA: 2017

KOSZT INWESTYCJI: 55 000 PLN

OPIS AUTORSKI (fragment) Głównym założeniem projektu było nawiązanie do formy chińskiej wsi. Dzięki oparciu idei na tak klarownym pomyśle, młodzież uczęszczająca do szkoły może zrozumieć korelacje między nowymi pawilonami a znanymi im formami przestrzeni publicznych.

Projekt reinterpretuje trzy podstawowe cechy wsi, którymi są: organiczny plan, multiplikacja dachów oraz zatopienie w zieleni. Ze względu na ograniczony metraż oraz dużą ilość przyszłych użytkowników, projekt musiał być jak najbardziej kompaktowy i zmienny. Każdy moduł więc pełni zarówno funkcje biblioteki i stołówki, a rozróżnienie między funkcjami jest zależne od pozycji przyjętej przez użytkowników. Chcieliśmy, aby przebywając w budynku dzieci mogły czuć się swobodnie, aby współczesna forma ich nie przytłaczała, dlatego zdecydowaliśmy się na tak silny związek z lokalnością. Część modułów wyposażona została w skrzynię, która służy zarówno jako stół oraz schowek na książki. Ze względu na to ze cały teren szkoły jest utwardzony, ważnym elementem projektu są nowe nasadzenia zieleni, która staje się jego integralnym elementem. Wraz z grupą 8 studentów z Oslo School of Architecture w przeciągu 6 tygodni własnoręcznie we współpracy z mieszkańcami wsi wybudowaliśmy zespół pawilonów mieszczący nową stołówkę i czytelnię kompleksu szkolnego.