Dokąd zmierza architektura? Grzegorz Stiasny o przyszłości dyscypliny [FILM]
Spotkanie pt. Dokąd zmierza architektura? zakończyło cykl debat towarzyszących wystawie Kolekcja "Architektury-murator" dla Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Odpowiadając na pytanie o przyszłość dyscypliny, architekt i krytyk Grzegorz Stiasny zarysowuje trendy, które można zaobserwować we współczesnej architekturze. Które z nich powinny znaleźć kontynuację w nadchodzących latach?
Grzegorz Stiasny, fot. Marcin Czechowicz
Uwaga!
Nasz serwis jest całkowicie darmowy.
Pokazujemy reklamy, żeby taki pozostał.
Wyłącz Adblock (lub podobny program) i oglądaj zawartość bez ograniczeń.
Pozdrawiamy Redakcja serwisu
Z okazji przypadającego w 2019 roku 25-lecia redakcja miesięcznika „Architektura-murator” postanowiła wyróżnić szczególne osiągnięcia polskich architektów. Nagrodę za Tekst 25-lecia przyznano artykułowi Grzegorza Stiasnego „Od A do Z – alfabet architektury”, który ukazał się w numerze 10/2004 „A-m”.
Władze Wrocławia i wrocławscy architekci, nawiązując do idei zrealizowanego w 1929 roku niemieckiego osiedla WuWa, budują nową, modelową dzielnicę mieszkalną. Zbigniew Maćków, inicjator tego projektu i zarazem przewodniczący Dolnośląskiej Izby Architektów, mówi o przełamywaniu „Monookultury deweloperskiej”, ale też o tym, co uważa za najważniejsze w tym przedsięwzięciu: procesie partycypacyjnym oraz misji architekta.
Wakacyjny czas sprzyja podróżom. We współczesnej kulturze zyskuje na znaczeniu turystyka architektoniczna. Może ona dotyczyć także polskich autostrad – jednego z narodowych osiągnięć cywilizacyjnych XXI weku. Pokazujemy główne architektoniczno- przestrzenne atrakcje na najnowocześniejszych drogach w naszym kraju.
I nagrodę w konkursie architektoniczny na projekt aranżacji i zadaszenia dziedzińca-lapidarium Muzeum Warszawy otrzymała pracownia ARÉ Stiasny Wacławek.
Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka to nie tylko obiekt stricte architektoniczny, ale również dzieło rzeźbiarskie, w którym możemy odczytywać wiele znaczeń. Powstał budynek wybitny, konsekwentny i stylistycznie jednorodny, spójny z osobowością artysty, któremu jest poświęcony
Architektura zespołu wyraża środkowoeuropejskie doświadczenie przestrzeni: mieszankę miejskości i wiejskości, postępu i tradycjonalizmu . Powstało prawdziwie społeczne miejsce, które po prostu musi przyciągać ludzi