Prezentację Domu w Józefowie otwiera slajd przedstawiający pracę Rachel Whiteread, pt. "House" - betonowy odlew wiktoriańskiego domu postawiony w jego pierwotnej lokalizacji. Podobnie jak u brytyjskiej artystki, styk tego co wewnątrz i na zewnątrz jest istotnym tematem realizacji pracowni Hayakawa/Kowalczyk. Dom z dwuspadzistym dachem wzniesiono na planie szcześciokąta, na gęsto zalesionym terenie. Elewacja z szarej cagły, uzupełniona dębową stolarką, jest stale animowana cieniami rzucanymi przez drzewa. Rozmieszczone w pozornie przypadkowych miejscach otwory okienne, kadrują widoki na otaczający las. Wykład odbył się w ramach otwartych obrad jury VIII edycji konkursu Życie w Architekturze.
Uwaga!
Nasz serwis jest całkowicie darmowy.
Pokazujemy reklamy, żeby taki pozostał.
Wyłącz Adblock (lub podobny program) i oglądaj zawartość bez ograniczeń.
Pozdrawiamy Redakcja serwisu
W malowniczej okolicy Borów Niemodlińskich koło Szydłowa stanęły dwa pierwsze domy zespołu Cichosza autorstwa opolskiego biura Modernstudio. Obłożone modrzewiem pawilony stanowią autorską trawestację myśliwskiej ambony.
W willowej dzielnicy Krakowa stanął dwupiętrowy dom projektu młodej pracowni KUMstudio. Corbusierowską grę brył w świetle architekci zinterpretowali tu w przewrotny sposób, proponując grę świateł na bryle.
Dom powiązany z krajobrazem i nawiązujący do widocznych na horyzoncie gór. Ta myśl stała się kluczem do projektu i podstawową klamrą spinającą planowaną kompozycję przestrzeni – o koncepcji domu Czarna Skała piszą Adam Zwierzyński, Anna Porębska z MUS Architects.
Nawiązując do tradycyjnej architektury Śląskiego Cieszyńskiego, holenderscy architekci zaprojektowali niewielki dom wypoczynkowy, który może służyć zarówno właścicielom, jak i turystom. Veranda Villa, jak wskazuje nazwa, dysponuje rozległym tarasem, którego powierzchnia przekracza powierzchnię budynku.
W malowniczych Klementowicach nieopodal Puław stanął niewielki dom dla trzyosobowej rodziny. Projektanci z lubelskiej pracowni 081 architekci wkomponowali obiekt między rosnące na działce drzewa, co pozwoliło zapewnić mieszkańcom intymność i zrezygnować z budowy trwałych i wysokich ogrodzeń.
Budynek jest zmaterializowaniem filozofii życiowej inwestorów – wielkość, forma i standard wnętrz wynikają z przekonania, że dom ma być funkcjonalnym środkiem do życia, a nie jego celem. To niezamierzony manifest przeciw nadmiernej konsumpcji.