Architektura MuratorArchitekci

Kto jest kim w Architekturze

Krzysztof Ingarden, Jacek Ewý
Krzysztof Ingarden, Jacek Ewý
Krzysztof Ingarden, Jacek Ewý
Architekci sp. z o.o.
ul. Grabowskiego 5/3
31-126 Kraków
tel. 12 6328010
fax. 12 6326880
e-mail: architekci@iea.com.pl
www.iea.com.pl

Nagrodzeni Honorową Nagrodą SARP w 2009 roku Krzysztof Ingarden (dyplom 1982) i Jacek Ewý (dyplom 1983) od 1998 roku prowadzą wspólną pracownię i niezmiennie cieszą się uznaniem krytyki. Na polskiej scenie architektonicznej są mistrzami autorskiego detalu, dzięki któremu fasady budynków opowiadają historie i przekazują emocje. Najczęściej publikowany i komentowany w polskiej i zagranicznej prasie były: Małopolski Ogród Sztuki („A-m”2013-01), budynek o nowatorskiej formie architektonicznej zachowujący swoisty dialog z historycznym otoczeniem, polski pawilon na Expo 2004 w Aichi („A-m” 07/05, 5/06), obłożony ręcznie plecionymi, wiklinowymi panelami. Unikalnym rozwiązaniem jest też ażurowa elewacja pawilonu Wyspiański 2000 w Krakowie („A-m” 10/07), skonstruowana z obrotowych kształtek ceramicznych z wytłoczonym rysunkiem liścia.

Jacek Ewý

Jacek Ewý

Krzysztof Ingarden

Krzysztof Ingarden

Europejskie Centrum Filmowe CAMERIMAGE w Toruniu: wyniki konkursu Poznaliśmy wyniki międzynarodowego konkursu architektonicznego na projekt budynku Europejskiego Centrum Filmowego CAMERIMAGE w Toruniu. Pierwszą nagrodę i 1,5 mln złotych otrzymało biuro Baumschlager Eberle. Na podium też Ingarden & Ewý we współpracy z Kengo Kuma and Associates oraz wrocławskie studio P2PA.
Ingarden & Ewý: trzy dekady w projektach Rektor Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego prof. nadzw. dr Klemens Budzowski zaprasza na wernisaż wystawy „Ingarden & Ewý”. Na ekspozycji zobaczymy m.in. najnowsze projekty i najbardziej znane realizacje pracowni.
Krakowska Manggha z nagrodą 25-lecia „A-m” Z okazji 25-lecia redakcja miesięcznika „Architektura-murator” postanowiła wyróżnić szczególne osiągnięcia polskich architektów i polskiej architektury. Nagrodę dla Realizacja 25-lecia przyznano Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.
Nagrody 25-lecia „Architektury-murator” [GALERIA] Z okazji 25-lecia redakcja miesięcznika „Architektura-murator” postanowiła uhonorować szczególne, przełomowe osiągnięcia w dziedzinie architektury.  To  twórcy, którzy stali się międzypokoleniowym wzorcem;  budynek, który przeszedł do historii, ale też niezrealizowany projekt – symbol.
Apel do architektów! Pomoc dla Beaty Makowskiej Zachodniopomorskie środowisko architektów apeluje o pomoc dla koleżanki Beaty Makowskiej. Mimo wsparcia wielu osób – szczególnie architektów, konserwatorów i historyków sztuki – rodzinie wciąż niełatwo pokryć wszystkie wydatki i planować rehabilitację.
Nagrody UIA Przestrzenie Przyjazne i Dostępne 2017 Konkurs o Nagrodę UIA Przestrzenie Przyjazne i Dostępne pełni istotną rolę w promocji jakości architektury. Poprzez nagradzanie realizacji, które kreują przyjazne przestrzenie wykazuje, że to nie modny „technologizm” czy też „formalna perwersja”, ale otoczenie odpowiadające potrzebom ludzi winno być efektem pracy architekta – o założeniach nagrody i laureatach tegorocznej edycji pisze Krzysztof Chwalibóg.
Nowa klasyfikacja polskiej architektury Polscy historycy sztuki nadal nie wypracowali spójnej klasyfikacji rodzimej architektury. Próby systematyzacji podejmują sami projektanci – przedstawiamy jedną z nich, którą stworzył krakowski architekt Krzysztof Ingarden, posługując się metodą pozwalającą szeregować kierunki na wyobrażonej osi czasu.
Ingarden & Ewý na Biennale w Wenecji Do grona licznych przedstawicieli Polski na tegorocznym biennale w Wenecji dołączyła krakowska pracownia Ingarden & Ewý. Architekci zaprezentują specjalnie zaprojektowaną instalację.
O tym pisaliśmy w 2015 roku [PODSUMOWANIE] To był dobry rok dla polskiej architektury. Przypominamy wybór budynków, które opublikowaliśmy w ramach głównych prezentacji na łamach "Architektury-murator" w 2015 roku - podsumowanie ze wstępem redaktor naczelnej miesięcznika Ewy P. Porębskiej.
Galeria Europa – Daleki Wschód w Krakowie Budynek nowej galerii, choć wzniesiony na przedpolu Mangghi, w żaden sposób nie zakłóca istniejącej kompozycji, której dominantą wciąż pozostaje gmach muzeum projektu Araty Isozakiego. Przeciwnie – wydaje się jakby stał tu od zawsze.